GOD JUL!

Julafton går mot sitt slut, men julen är ju inte över för det! Dagen och kvällen har varit otroligt lugn, mysig och känsloladdad:) Min mamma började gråta när hon fick sin julklapp av oss barn, ha,ha. Vi brukar inte köpa så jättedyra saker åt våra föräldrar då dom säger att dom inte vill de, men mamma har länge suktat och längtat efter en KL dunjacka... så jag, brorsan och syrra´n gick ihop o köpte den, trots att de blev rätt mkt pengar men som syrran sa: de är hon väl ändå värd!!! och mamma, ja hon började ju som sagt gråta, så jag tror hon blev nöjd:)

Började dagen tidigt, steg upp före ottan kändes de som, åkte till Nybyn och åt julfrukost, surrade och fick oss en massa paket och sen runt 14 åkte vi till min föräldrar! Ja vi ville ju inte dela på oss (julen e till för att umgås med nära o kära) så då fick vi irra runt lite istället! Hos mamma, såg vi kalle anka och sen blev de julmiddag! åt tills jag nästan spydde och fick matkoma och somnade i nicklas knä, ha,ha,ha! de ni:) men jag var inte ensam om att somna, Elias sov oxå en stund där efter maten (fast han e ju bara 6 mån:)

Ja efter min lilla powernap på dryga kvarten kom så äntligen "tomten", fick mig betydligt mer än väntat så av ngn anledning måst jag varit snäll även detta år!:)
Det jag fick var bla:

Andreas Carlssons bok - Live To Win

DVD Harry Potter och Halvblodsprinsen

Ja detta var dom två paket jag önskat mig, så de var ju super o få det=) Utöver min "otroliga" önskelista fick jag:

2 spel (Lika par leka bäst 2 och Helt Hysteriskt) så nu får de lov o bli spelkväll här framöver!!

Presentkort på AB Nians hästaffär

Presentkort på köpmannaföreningen

En otroligt snygg dunridjacka
(som jag verkligen behövde!!)

2 par PK ridsockar

En Back On Track kudde (BoT är ju en av mina favoriter vad gäller hjälpemedel mot smärta så jag hoppas denna fluffiga kudde gör susen och får igång min cirkulation ordentligt nu uppe i skallen o nacken:)

En månadskalender med Elias (!!!) , hur sööt som helst!

Pengar

Godis (som alltid hör de väl julen till=)

En Muurikka fick jag o nicklas oxå! de var inte illa:)

och bäst av allt, ett par Dyonchaps!! supersnygga!! riktiga tävlingschaps! var i valet o kvalet mellan dessa chaps lr om tretornstövlarna, men chapsen var ju mer stilrena och "hästiga" än tretornstövlana så gaaah, jag blev galet nöjd! hade aldrig haft råd o köpa dom själv så!:)


Jadu kommer säkert på ngt mer sen men nu väntar sängen. en tidigt morgon imorn med!

Här nedan:

Andreas bok (Live To Win)           Spelet Helt hysterisk                          Supercoola PK ridsockar!!
 



 Dyonchapsen!!!!      Back on Track kudden!        Och så Harry Potter Filmen (fan som jag är:)




God Fortsättning på julen!

//Emma

Kommentarer
Postat av: Erika

Åh.. den där boken av Andreas Carlsson har jag varit jätte sugen på att köpa. Du får läsa den och sen säga om den är värd att köpas :) GOD JUL!

2009-12-24 @ 23:27:33
Postat av: Emme

tacktack =) jo nä det är sant, och samma med Karl Bertils jul! Solklara måsten! :D

2009-12-25 @ 21:40:04
URL: http://emmeee.blogg.se/
Postat av: Emme

Ja, du ska skämmas ordentligt! SKAMVRÅN EMMA!!! Karl Bertils Jul är ju ett måste!! ;O Den har ju gått längre än Kalle Anka! ;O

Jo och jag håller på att bryta ihop fullständigt utan hästarna, gör absolut INGENTING om dagarna :'( Saknar tiderna på ÄRF! Mycket skoj har man haft där! :D

Och ja, jag hoppas oxå att han kommer, skulle som vara skönt å få "första mötet" med familjen bortgjort ;)

2009-12-26 @ 01:29:23
URL: http://emmeee.blogg.se/
Postat av: Sara

jag ska också köpa den boken. måste ändå beställa en annan bok från adlibris så tänkte slå till då:)god fortsättning. tack för igår det var riktigt trevligt:D

2009-12-26 @ 16:25:07
URL: http://saraah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0