Hipp hipp Hurra!!

Idag fyller min bästaste syster år! 1000 grattiskramar till dig! ska förbi senare i em och fika lite=) alltid en trevlig start på julen (här äts de inte skinka o så dagen innan, här trycker vi tårta istället:) Har köpt en mkt bra present till henne som hon verkligen behöver och vill ha så känner mig mkt nöjd med de:)

Imorse var jag och red med MZ. hade Vatine även idag.. och idag var hon superfin och avslappnad. låg inte på i 190 turbo som igår (dock hade hon lite vila bakom sig, ha,ha) var supermysigt o rida och så har de ju kommit dryga 10 cm till så de gjorde ju verkligen sitt i "mysfaktorn." imorn blir de bara julfirande men på juldagen ska jag minnsann rida igen:) känns otroligt bra (och en ära o få rida så välridna o fina hästar verkligen!!) Allt tack för det!!

Det som dock känns efter 2 ridpass är att jag har ont i heeela kroppen! känner mig minst som 105 år.. jag trodde inte att jag skulle ha såhär mkt träningsvärk men å andra sidan. har ridit 1 gång sen pelle dog i augusti så tro mig, de känns! ridmuskler e ju lite speciella musklergrupper oxå (dom används inte så mkt i vanliga fall) så jag har nog förtvinat i ridmuskelmassa i höst:) bara kämpa på o komma tillbaka, bättre än någonsin! e grymt taggad inför egen häst o rida massor! känner jag gärna skulle rida 2-3 hästar per dag just nu! de känns som en riktigt nystart med hästarna (att vara borta 1 hel termin gör sitt) o man inser att stallet o dessa underbara individer är de jag verkligen VILL hålla på med!!

Nog med glädjeämnen för idag, ett tråkigt besked är att min mammas katt fick avlivas imorse (planerat men ändå) känns såklart lite jobbigt (o för mamma e de nog betydligt tyngre) men vi har erbjudit henne att ha sigge inatt om hon vill! för sigge är världens bästa och gosigaste kille om man e lite ledsen!

Ha en bra dan före dopparedagen idag!

//Emma 


Kommentarer
Postat av: Emme

jag kommer typ inte klara av att läsa din blogg mera sen när du skaffat häst, gör typ ont i hjärtat på mig bara av å läsa när andra är ute och rider... Jag har ju inte ridit nått alls sen morgonen den 15e augusti, då jag tog en sista uteritt på Nova innan jag åkte till Luleå igen..! :(

2009-12-25 @ 22:08:34
URL: http://emmeee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0