Min drömresa DEL1

Hej!
Har lovat mig själv att verkligen skriva ned ett halvseriöst dokument om resan! de hände så otroligt mkt under dessa 4 veckor att man inte kan komma ihåg allt i lilla hjärnan för alltid:) lite bilder bjuder jag såklart oxå på!
Ja men, då e de bara bänka er ned, ta en kopp the i handen och börja läs om Emmas dröm som äntligen blev sann (Disney world, he,he)

Söndag 8 november kl 07.30 på morgonen lyfte så äntligen vårat plan mot London för byte till Miami! Allt flöt på riktigt bra, skulle åka med AA (American Airlines) mellan London och Miami, var grymt nyfiken på hur USA som ska vara värst i allt hade för typ av plan! de var rätt fint oxå:) Stort och så hade man egen TV på stolsryggen framför en! de var inte illa! Så då kunde man välja mellan o se film (fast ett riktigt bra utbud att välja på), lyssna på musik eller spela spel! Tro mig attt flygresan på 10 timmar verkligen flög (hehe) iväg! Harry Potter och halvblodsprinsen såg jag bla.. och sen tävlade jag o nicklas i ett sjukt roligt spel! Finns abslout ingenting att klaga på, så ska ni till USA i framtiden, åk med AA!!:)

                             
                                                        Jag med The Addams Family!

Landade i Miami kl 16.30 lokal tid! hade skrivit under massor med papper och uppgifter om mig själv innan kontrollen. man fick bara gå fram en och en så jag gick först! tog typ 5 minuter, de e sjuuuuk säkerhet in till USA, dom frågade allt om mitt bagage, ville veta exakt vad man skulle göra, vars man skulle bo, om jag packat hela väskan själv, om kameran var raderad på samtliga kort osv... på ett sätt kändes de tryggt, men nästan väl överdrivet ibland oxå!=) jaja, fick min stämplar i passet o en liten lapp som skulle lämnas när jag väl åkte från landet! sagt och gjort. Gick längst en gång och ställde mig i slutet av den för att vänta in nicklas! Efter 5 minuter hade han inte kommit, jaja seeeg, seeeg! 10 minuter gick.. 20 minuter, ingen Nicklas! började bli lite orolig, vad kan ha hänt? han stod ju bakom mig i kön!  efter 30 minuter började jag rota efter pengar till en mynttelefon men självklart hade vi ju bara sedlar med oss! paniiiiken steg! tänk om han blivit tagen för ngt? vad visste jag inte men jag förstod att allt inte stod rätt till iaf! efter 45 minuter var jag mer eller mindre gråtfärdig! började fundera på hur jag skulle ta mig hem själv för han satt i fängelset (ha,ha, hur man tänker) men jag gick fram till en gubbe som jobbade på fllygplatsen och sa:

-Min pojkvän har inte kommit än, han stod bakom mig i kön!

- Ja han kommer säkert snart!

- Men de har gått 1 timme snart!!

- Ja jag kan inte göra något, sätt dig ned och vänta du!

Jaja, ja tack sååå sjukt mkt! gjorde som han sa, och 10 minuter efter de, med en stor klump i magen kom så äntligen Nicklas! ag blev både arg o glad när jag såg honom! Själv log han bara! Jag blev stoppad! de var nog nått stickprov typ! Jaha! men vad bra att dom inte kan informera de stackars anhöriga om de! dom hade frågat om han skulle vidare med ngt annat plan, nej men jag har en flickvän som inte vet vars jag är just nu.. ÄH hon kan vänta var tullens kommentar! Jaja, han hade ju inget olagligt så de ställde lite frågor och sen fick han gå:)
Så allt löste sig ju till slut! men ja.. de var så jag såg min dröm spricka och försvinna ett tag!

                              
     Här Kör vi bil (ursäkta den dåliga bilden) är Iaf In mot Miami och några av alla miljoner höga byggnader:)

Fortsättning följer...

//Emma
Trackback
RSS 2.0