Min drömresa DEL5

EPCOT (Kallas för framtidslandet) de är mkt om framtiden, energi, rymden, kulturer osv! Lite mer av fakta och inte en massa sagofigurer! Det finns 2 områden i epcots park det är Future World och World Showcase. den förstnämda bestod av just framtiden. Vi åkte bla i en tidsresa och under resan tog dom kort på oss. detta blev sen till en film (där jag körde en flygande bil, ha,ha,ha) de var rätt skoj!
En annan åkattraktion var ett rymdäventyr (nicklas blev utvald till chef, jag till navigatör lr nå) sen flög vi till nån planet.. shit man blev sjukt tung i huvudet av den resan.. som om man tryckts uppåt i den där farten som rymdfärjor har!
En annan cool grej var en kortare bio film som hette: Älskling jag krympte Publiken! Den var i 4D och var riktigt rolig!!
Vi åkte även "test bilar" som gick sjukligt fort på en bana (jag blev nääästen lite rädd där ett tag:)
Annars var de mesta se och lära, en mer seriös park med andra ord!

Här är en bild på en jätteboll (inuti den gjorde vi vår tidsresa)


Det andra Området (World Showcase) var ett område där världens länder var representerade! Varje land bidrar med byggnader som är speciella för landet, restauranger där det serveras landets speciella maträtter, och så kunde man köpa presenter, och annat smått och gott som var speciellt för just det landet. ett av länderna var Norge (tyvärr fanns ej sverige med) men där köpte vi underbart godis!! var faktiskt tillverkat i Gävle (salta sillar) för tyvärr har utlandet ALLTID mkt sämre godis än i norden!
På kvällarna var de härliga raketuppskjutningar o shower över sjön.. otroligt mäktigt!!

här är en bild (tyvärr är de svårt o lyckas fånga ögonblicket på raketer men, men:) de är annat än nyår i älvsbyn kan jag meddela iaf!


Ja efter att vi åkt till "rymden" så ville nicklas bli en rymdhjälte....


Men då var jag ju tvungen att säga till honom, Sorry men de e ju faktiskt JAG som är släkt med Edwin BUZZ Aldrin! För er som inte vet vem han är kan jag bara berätta att han var den första människan som gick på månen (åkte dit tillsammans med Neil Armstrong 1969) han var den andra människan på månen men först med att gå där! Och JAPP de är inget skämt.. jag är ju faktiskt släkt med honom! Inte spec nära utan morfars bla bla bla, ha,ha! kan ta reda på mer exakt!
Men därför sa jag de till Nicklas, ska någon lyckas i rymden e de ju JAG!:) för jag har de ju i blodet.. o vad säger ni om bilden nedan, jag ser ju fantastisk ut i rymddräkt (he,he,he..)


Ja nog om EPCOT! Abslout ett intressant land men man blir ju inte "förtrollad" av disney världen direkt!:)

Då går vi över till den 3:e parken som Disney Har nämligen DISNEY HOLLYWOOD STUDIOS!!
Denna park var nog nästan den bästa vad gäller åkattraktionerna! De hade ju bla Tower of Terror som lätt var en av topp 3 i de roligaste vi åkte! De var ett hotell som var mkt gammalt och obehagligt.. men fick iaf sätta sig i en hiss, sen åkte man upp en våning, hissen öppnades och man åkte ut i hisskorridorren.. helt plötsligt blev allt svart men man fortsatte ändå rulla på framåt.. och sen utan förvarning PANG störtade man 13 våningar ned! ha,ha.. såååå grym!
Här kommer en bild på utsidan av Tower of Terror hotellet:)


och såhär såg de ut när man kom in i hotellet (före hissarna)



Annars fanns de en superhäftig berg och Dalbana som hette Rock N Roll Coaster Starring Aerosmith! Den var riktigt skojsig, och gick sjukt fort! Indiana Jones Stunt nr fanns oxå med, vilket var en häftig upplevelse!
Fanns rätt mkt här att både åka och att se.. men de allra gulligaste dom hade var en Musikal med Skönheten och Odjuret! De är ju min favvofilm av alla disneys så man blev helt frälst! åh lilla skipp (koppen) han e ju bara fööör söt!
Lägger in några bilder i rad på Musikalen Beauty and the Beast!
















Ja de var det! Underbar Musikal!!

Vet inte riktigt mer vad jag ska skriva.. de var en otroligt rolig och mer fartfylld park än Magic Kingdom fast den samtidigt var sådär söööt och rar med disneyfigurer överallt:)

Imorn ska jag försöka skriva ned om sista Disney parken Animal Kingdom och även de två parkerna Universal Studios och Universal Adventure Studios som vi besökte!!

//Emma

Trackback
RSS 2.0