Min drömresa DEL6

Den sista av Disneys 4 parker är alltså Animal Kingdom. som man hör e de mkt djur i parken och är ganska lämpad för småbarn eller riktigt djurälskare, fast disneys största beg o dalbana finns faktiskt här (expedition everest)
Animal Kingdom hade rätt många rolika attraktioner bla en grym Dinousarie bana där jag faktiskt erkänner att jag blundade ett tag (t-rexen höll ju på o äta upp mig,ha,ha) Sen fanns de en härlig forsränningsbana där nicklas lyckades dränka siig själv (jag klarade mig rätt bra)
En annan rolig grej dom hade på Animal kingdom var en safari tur! Japp ordagrannt ut på savannen. superfint uppbyggt, jag såg inte ens att de fanns staket lr nå typ av inhängnader så djuren levde mer lr mindre fritt! otroligt fint! där såg vi allt från flodhästar och elefanter till giraffer och zebror!
sätter in en bild här nedan på expedition everest! här kommer man ut från berget:) och de gick ruggigt fort!

tjihooo vad skoj de ser ut! Den berg o dalbanan var faktiskt grymt rolig! man störtade både baklänges och framåt, ha,ha=)

Här har vi en bild på Nicklas på väg till Dino-landet:) jag diggar verkligen denna bild!:)


Här är vi på denna berömda safaritripp! en elefant med sitt lilla barn!!!:)


och här dök de upp några noshörningar!!


Nej denna park var rolig med alla djur! och många åkattraktioner med djurtema! Dock var parken inte jättestor (själva området man kunde gå på) så den klarade vi faktiskt av på 1/2dag!

Avslutar med en bild på detta jätteträd som växte i denna park! helt grymt! sånt man bara ser i tecknade filmer:p


Då lämnar vi Disneyparkerna, kan sammanfatta att Disney Hollywood Studios var roligast, Magic Kingdom = Nostalgi och de andra 2 parkerna var helt enkelt rikgit riktigt bra (fast hamnar strax bakom i topplistan=)

2 andra parker som MÅSTE besökas om man åker till Orlando är Universal Studios och Island of adventure! 2 parker som är lite mer tuffa (inte för 8 åringar)
Den första parken (Universal stuidos) är även den förstbyggda! Här åkte vi flera roliga och obehagliga karuseller. Började med Mumien som var så kul att vi åkte den flera ggr! oj vad de kittlade i magen och grymt så bra gjord den var! grym berg o dalbana som åks "inne i en pyramid där mumierna vaknar" åååh! jag vill bara tillbaka och åka den!
Sen åkte vi in i The Simpsons Movie, japp vi åkte in i en film (4D) ha,ha, de var inte tråkigt! som man skrattade och de kändes verkligen som om jag kraschade in i deras hus och allt!
 
Här har vi Nicklas stolt tillsammans med Homer (tror jag de är:)




och här är ingången till Simpsons karusellen:) rätt grym tycker jag!


Ja förutom Dessa 2 karuseller fanns ju Hajen (he,he, blev attackerad av hajar när vi åkte båt:p) sen fanns även X-men, E.T, Shrek och massa massa mer!
En rolig grej vi gjorde var att vi gjorde en film! japp, 5 stycken ur publiken blev tagna upp på scenen resten fick agera statister! ha,ha.. blev en trailer på en grymt cool film, jag har aldrig skrattat så mkt i hela mitt liv! skulle gärna köpt denna lilla trailer men tyvärr gick de ej:( men åker ni hit måste ni vara med o göra en film, he,he,he!

Sen till den häftigaste karusellen av dem alla.. en berg och dalbana som gick 90 grader rätt ned.. sinnessjukt så rädd man kan vara men gud så roligt! ännu roligare var att dom filmade en under första 30 sek.. hm, nicklas ser ut och älska de jag kisar med ögonen och gör den ena fula grimasen efter den andra! Jag ser totalt sönderplågad ut! så filmen NEJ den köpte vi inte:p
måste bara sätta in en bild där man ser en liiiten bit av denna grymma berg o dalbana i bakgrunden (då ser ni även ett av "fallen" och hur barnt de verkligen föll:p


Denna park var hur häftig som helst (dock rätt mkt folk) men efter halva dagen fick vi ta och traska till nästa park då vi bara hade 1 dag på dessa. Hade inte så höga förhoppningar på Island of Adventure men shit.. för de första var de inge folk alls knappt och för de andra förstår jag det inte alls!! Här fanns de grejor att åka av! Fick veta att denna park är en av världens mest tekniskt avancerade parker! här fanns de berg o dalbanor i mängder som gick hur fort och coolt som helst, här kunde du åka bland t-rexarna och fritt fall o en massa massa mer! dock var vi rätt sega denna dag. 4 dagar i rad med parker och åkatraktioner så vi åkte de mesta bara en gång! men de var sjukt kul!
sätter in ett par bilder på några av attraktionerna så får ni själva bedömma hur skoj de såg ut och vara:)
här är en karusell som heter River Adventure. den börjar som en behaglig flodkryssning där man får träffa vänliga dinosaurier, men sedan spårar det ur och man måste fly från en galen T-Rex i ett 26 m fritt fall ned i en lagun. och här kommer man precis ut ur lagunen:) man ser båten litegrann där framme:)


åh här syns Hulken som var en berg o dalbana där man formligen sköts fram från start till mål:p de två tornen till höger är fritt fall och en katapult där du skjuts 50 m upp i luften o sen tillbaka:)


Här har vi "the lost continent" som var mkt snyggt uppbyggt med magiska fontäner och galna människor!:)



Här har vi en annan bild på nära håll hur hulken gick. Läste lite om den i efterhand och de står att man åker från 0-65 på 2 sekunder,  kör sedan upp på 35 meters höjd och effter de slungas man ned i ett 32 meters fritt fall, osv:) lät ju riktigt häftig (de var den oxå iof:)


Och här är en bild från när man gick in i Jurassic Parks värld. åh, man blev nostalgisk (älskar filmerna) och de var samma musik och grymt bra upppbyggt! så verkligt!


Sista bilden.. de höll på o bygga HARRY POTTER världen! alltså hallå! man måste ju tillbaka!!!! de skulle förövrigt öppnas i Maj 2010!!


Ja sammanfattningsvis gillade jag Island of Adventure mer än Universal studios! mkt mkt häftigare! Jämföra alla parker (dinsey med dessa 2 ) är omöjligt för de har alla sin speciella grej liksom! men gillar man inte sagovärldar, tecknat o gulliga världar utan bara vill åka så e ju universal och island of adventure att varmt rekommendera! Själv skulle jag alla ggr åka tillbaka till alla dessa parker om jag åker tillbaka (men de ska jag!)

Hoppas jag lyckas få någon sugen på o följa med, ha,ha:)

Imorn blir de sista stoppet i Orlando (sea world) med späckhuggarshower och ännu fler berg o dalbanor (dom tar aldrig slut:D)

//Emma

Trackback
RSS 2.0