de här med tabletter och Parkinson!

Jag är för tillfllet mitt upp i ett städ-disk-tvätt-pack race vilket gjorde att jag kom på att jag skulle packa ned lite alvedon o så i resväskan.. väl i skåpet ser jag mina mediciner sen olyckan som bara fått vara kvar.. ha,ha.. tro mig dom är inte använda på länge. Tänkte jag skulle göra mig iväg med dom då de allra flesta gått ur redan, men innan det så blev jag så nyfiken så jag googlade samtliga tabletter för o se vad de var som jag egentligen fick i mig under sjukhuset=)
Jag åt iaf:

* Morfin (6 tabl/dygn)

* Sifrol (3 tbl(dygn)

* BMM Pharma (6 tabl/dyn)

* Temgesic (3 tabl/dygn)

* Tramadol (8 tab/dygn)

* Alvedon (8tbl/dygn)

Ja, de var ju några tabletter per dygn  tro mig.. (dock är temgesic en "ersättningstablett" till morfin så åt inte den samtidigt som jag åt morfin.. de roliga är att alla medel är typ till för en ända sak: smärtstillande typ... utom två.. BMM Pharma hämmar inflammationer och Sifrol används för behandling av parkinsons sjuksom! HALLÅ!!! Har jag någonsin visat tendens på Parkinson eller vad???=) tycker de var lite kul faktiskt.. samtidigt som de känns lite kontigt VARFÖR jag åt dessa tabletter... jaja.. de hade säkert något syfte;)
här är iaf tabletternas funktion lite KORT beskrivet=)

Morfin är ett kraftigt smärtstillande och sömngivande läkemedel

Sifrol används för behandling av Parkinsons sjukdom

BMM Pharma hämmar inflammationer

Temgesic är ett kraftigt smärtstillande läkemedel som ofta används efter operationer

Tramadol används för att lindra måttlig till svårt smärta

Alvedon används tillsammans med tramadol för att lindra smärta


JA de e då slutätet på dessa knasiga tabletter.. tack för de..=)


nej nu ska jag fortsätta packandet och fundera på om jag kanske är på väg att få parkinson:p



//Emma



Kommentarer
Postat av: Karin

Det var inte lite tabletter hörredu :) och Parkinsons, HAHA!

2010-08-16 @ 09:42:02
URL: http://tjofftjoff.blogg.se/
Postat av: Erika G

Men shit alltså vad mycket tabletter! och mycket konstigt det där med parkinsons tabletterna?! haha.. hoppas att ni har en underbar resa!! :D Kramar

2010-08-20 @ 11:27:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0