Friidrotts EM!

Hej!

En vecka har gått, i måndags började så äntligen friidrotts EM i Barcelona! Tanken var att jag sku ha vart där på plats, men, men.. min pappa har då vart där hela veckan och jag e inte så lite avundsjuk!!=)
Måste väl bara börja med att Sverige inte direkt haft sitt bästa mästerskap, men vi har nog kanske blivit lite bortskämda med framgångar från alla duktiga idrottare i form av Holm, Kallur, Klüft, Olsson, Bergqvist, osv..
 
Den enda de pratats om ska ha chans på medalj är väl Linus Thörnblad!! och ja, Linus kommer in och gör en fantastiskt tävling! Helt plötsligt var denna dryga skåning en riktigt idrottsman! Han har liksom utvecklats från "Zlatan till Holm" för att sammanfatta de hela.. När denna stackars kille som gör en sån otrolig tävling helt plötsligt hoppar på ett ben, ja då blev allting dystert! Han hade medaljen, kanske guldet i sin hand men efter 2.26 så får han ont.. trots skada lyckas han hoppa 2.29 men sen tar de slut. en snöplig 4:e plats och den stackars killen går inte ut från arenan på två ben.. jag lider så otroligt mkt med honom, men det är en verklig bragd att klara 2.29 skadad.. de är de ju inte ens många som gör trots att dom inte e skadade!
En annan som oxå har tagits in i ens hjärta är Emma Green som stod i skuggan av Kajsa i början av säsongen och efter de, blott 22 år gammal försöka ta tronen sj.. ngt stackarn inte fixade.. inte konstigt, man blir ju så påverkade av att allt psykiskt men nu 25 år gammal är hon redo och ikväll nådde hon drömgränsen över 2 m! att hoppa 2.01 och dessutom ta EM silver (sveriges ända medalj dessutom) de är stoooort!!!

De e höjdhoppsfinalerna jag kommer minnas från detta EM.. och de är 2 svenska stjärnor i mitt hjärta, Linus Thörnblad och Emma Green!! Tack för att ni förgyllde detta EM!


Till något helt annat, har ju varit på Återbesök till ATGkliniken med Quibbl! Dom trodde ju hon hade en mkt gammal hovbensfraktur som irriterade men nähä, de visade sig inte vara de.. hon har tydligen ingen gammal fraktur alls.. Hon var dock mkt bättre nu men inte bra. Nu verkar de dock som dom hittat problemet.. hovledsinflamation vänster fram.. så får vi se om de ev oxå är samma höger.. dubbelsidigt är ju rätt så vanligt så! skönt om problemet e hittat o om hon nu bara svarar på behandlingen! för jag VILL verkligen behålla denna häst!!


Har shoppat lite från cdon oxå.. 4:e säsongen från One Tree Hill, 1:a säsongen av beverly Hills, en deckare till utlandet (höstoffer) och 5 vanliga filmer=) Mkt trevligt!!=)



Sjuk har jag hunnit vara oxå, tappade rösten i fredags, fick feber och blev förkyld. Igår var de ingen feber men hade verkligen knivar i strupen.. men idag när jag vaknade har de vänt.. så nu kan jag svälja iaf=) lite förkyld men de e man ju mer eller mindre jämt så=) har dock försökt prata så lite som möjligt fre-sön.. he,he tro mig de var inte de lättaste!

Jobbar eftermiddag i veckan men jag och Nina är avbytare så ska jag vara helt ärlig längtar jag nästan till jobbet=) kommer ju gå hur fort som helst detta, jag gillar och vara avbytare.. man byter plats typ heeeela tiden och de gör att tiden går så mkt fortare än då man går från linje till linje till linje:)

Nej nu ska jag njuta av sista minutrarna av detta EM

Ha en bra vecka

//Emma



Kommentarer
Postat av: Karin

Du var väl sjuk? Larsson pratade med Nicklas och han jobbade, jag fattade att han hade sagt att det nog inte var så bra om du badade eftersom du inte var riktigt kry.. :)

2010-08-03 @ 09:47:56
URL: http://tjofftjoff.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0