Grekland närmar sig!

Hej!

Grekland närmar sig med stormsteg! shiit vi åker på måndag kväll till sthlm.. de e liksom 3 dagar kvar! och jag har varken börjat tvätta eller kolla upp vad jag ska ha med mig (bra koll Emma, mkt bra!) de e som konstigt för anars ÄLSKAR jag faktiskt att packa och fixa inför resan men har som inte känt stressen att jag måste börja packa;) börjar väl bli van.. vet ju ungefär vad jag behöver ha med mig.. jag ska ju till och med ha en mkt mindre väska än vad jag brukar.. första gången jag inte kör med en fullstor väska (jag säger ju de.. de e nått fel på mig;)
det berömda vraket på zante! detta ska jag definitivt besöka=) hur coolt som helst att de gått på grund och spolats upp!




Stämplade ut från Polar idag för denna sommar.. tack och på återseende! skönt och ha jobbat färdigt, jag har sovit sjutk dåligt denna vecka.. 5 nätter, totalt 17 timmar, de e drygt 3 1/2 timme per natt i snitt! men jag e inte ens trött just nu.. lite seg men inte trött! Nicklas har ju dock förklarat att man utan problem klarar sig med 3 timmars sömn per natt i över 1 vecka! så vad fan 5 dagar ska man väl inte klaga på i så fall??!!=)

Måste bara få säga att jag och Nina har packat med varandra varje dag hela sommaren och inte blivit flyttade EN ända gång så vi tappat våra platser! DE gott folk, Det bara MÅSTE vara rekord:p

Fick panik förra söndagen och beställde hem 2 bikinis med express brev med posten! ha,ha de blev ju kanske som de blev ja.. den ena e helt okej och kommer abslout och användas.. den andra.. ha,ha låt mig säga att de var bland de fjolligaste jag sett på länge! måste varit trött när jag klickade hem den.. den e nästan gräslig (men var på rea och billig så den får faktiskt stanna kvar.. ha,ha inte för att jag direkt tror jag någonsin kommer visa mig offentligt med den men om man ligger o solar hemma kan den ju duga:p

Annat jag köpt sen sist är ju en SJÄLVGÅENDDE robotdammsugare! hi,hi.. hur kul var inte de då=) den verkar då fungera.. sigge e rädd för den och tror de e en morrande katt:p

Snart börjar skolan.. jag LÄNGTAR faktiskt! nu e jag less på polar.. nu ska jag utomlands och njuta av att inte tänka alls (vilket man förövrigt inte behövt göra på polar heller) vi har iaf dubbla kurser nu första veckorna.. låter rätt intressanta om jag får säga de själv=)

Ser faktiskt Diamond league just nu.. jag e sååååå imponerad av denna Christian Olsson.. som skadad-skadad-skadad till att komma tillbaka ringrostig som fan och hoppa 17.41 och vinna!!! Herregud jag bara ÄLSKAR den mannen=)





DN galan för en vecka sen var sjuuuk! med Bolt och Gay i en kamp där Gay överraskande vann rätt lätt! Jag tycker om Gay.. han e förvisso lite dryg men han e inte alls lika kaxig som Bolt som ibland känns lite väl kaxig och mallig!

OS 2012 i London.. någon som planerat att resa dit?=) jag har faktiskt vissa seriösa funderingar på de.. samtidigt, lättt o veta hur ens liv ser ut om 2 år liksom!!??=)
Jaja.. vi får vänta lite. Biljetter o dyl ska väl inte bokas förrän om drygt 1 år så=)


De som känns ang sommar OS är att närmare än London lär de aldrig mer bli närmaste 40 åren:p


Annars har jag än en gång fastnat i P3:s dokumentärer.. jag rekommenderar dom verkligen till ALLA.. om man går ut och går, har ett jobb där man sitter sj, kör bil eller bara vill sitta hemma i lugn och ro! Jag blir lika uppslukad varje gång.. underbart o ha på polar! Har denna vecka lyssnat på:
Kidnappningen av Erik Westerberg:
"Det började som en vanlig augustidag 2002 för Erik Westerberg. Han ska just till att börja plugga inför ett prov då det ringer på dörren. Efter det är Erik spårlöst försvunnen från sitt hem."
Hagamannen:
"Under sex år höll han staden i skräck med sitt eskalerande sexuella våld. Hans yngsta offer var 15 och var på väg hem från att ha sett "Sikta mot stjärnorna" hos en kompis. Den äldsta kvinnan var 51 år och kämpade för sitt liv för att efter våldtäkten inte dränkas i den vinterkalla Umeälven."
Mordet på Olof Palme:
"P3 Dokumentärs Kristofer Hansson och Fredrik Johnsson synar hur polisutredningen bedrivs idag och summerar 20 års fruktlösa försök att finna en gärningsman."
Polismorden i Malexander:
"Malexandermorden var ett av 1999 års mest omskrivna brott i Sverige. Under jakten på bankrånarna Tony Olsson, Andreas Axelsson och Jackie Arklöv den 28 maj 1999 sköts polismännen Olle Borén (42) och Robert Karlström (30) till döds på nära håll med sina egna tjänstevapen (morden beskrivs som en ren avrättning...) Morden i Malexander begicks sedan de två polismännen följt efter trion, som kort dessförinnan rånat Östergöta Bank i Kisa."


Bilden ovan här är (vidrigt nog) en bild som visar ja.. hela bilden e sönderskjuten inkl polismannen under filten (som är Robert Karlström..) så fruktansvärt hemskt...

Ska jag vara helt ärlig så är Polismorden i Malexander (som jag redan lyssnat på 1 gång) den historia som berört mig mest. den e så hemsk, sinnessjuk och overklig! Jag blir tårögd av tanken på denna historia. De ska finnas en film om detta (dokumentär) som heter Vägen till Malexander.. tyvärr verkar den ej gå att hitta vilket e sorgligt.. jag hade sååå gärna sett den!
Så har ni inte lyssnat på denna eller sett dokumentären.. GÖR DET!!! den berör verkligen!!


Nej nu ska jag ta och göra mig en kopp the, se om Sigge börjar vara sugen på o komma in (han ligger på altanen och sover) och sen blir de väl ettt avsnitt av OTH innan sängen väntar!

CIAO

//Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0