de e dåligt..

med uppdatering här!
Har haft rätt mkt för mig hela helgen och veckan och vet inte alls var tiden tagit vägen!
Praktiken är över. Har vart riktigt roligt, synd bara att man inte hade så mycket "spännande" uppdrag med akuta fall då jag är på en planerad ortopedavdelning=) Måste säga jag är grymt imponerad av det som opererar knä och höft (ja de är det enda som görs här typ) dom fan opereras, kommer upp till avdelningen och nästa dag är dom jävlarna upp o går!!!! Hur GÅR det till egentligen??;) Måste vara bra operationer att göra hör jag ju.. de flesta har faktiskt inte så ont heller.. fast en ssk sa till mig  en rätt klok sak "man vet om dom har lidit mycket före operationen beroende på hur ont dom har efter.. dom som inte har speciellt ont efter operationen det är dom som har haft klart störst problem.. de som gnäller och har ont.. deras operation var egentligen inte lika akut och kunde gott ha väntat.." Tja.. sant eller ej, det hon menar är att vissa har haft så sjukt ont innan att trots en operation mår dom bara sååå mycket bättre nu! Och de finns en viss sanning tycker jag i det hon säger.. sen är självklart all smärta individuell och det ska man klart respektera! men de e häftigt hur bra så många mår och är upp och går så fort efter operation!!

Annars var det IDOLkväll och FINAl i fredags! Det innebar att vi beställde hem pizza och sen åt vi chokladdoppade salta pinnar (Malins underbart goda påhitt) fanns även vanliga salta pinnar, chips, dipp, popcorn, ostbågar och en massa dricka! Tror man aldrig "svullat" så mycket en idolfredag som denna.. BARA feeet onyttig mat=) men, men.. det är Final en gång per år så!
Nu är ju idol över.. tåkigt.. rätt person vann om än Minnah var bättre just i fredags! Sista säsongen nästa år låter det som.. tråkigt för ett idolfreak som mig...;(

I lördags tog jag en underbar sovmorgon, sen lade jag ett puzzel. Japp, jag behövde lite avkoppling och hade köpt ett puzzel dagen innan i luleå. 1000 bitars Disney motiv=) Hur gulligt som helst! Måste säga att jag är rätt duktig på och lägga puzzel faktiskt.. idag på förmiddagen hade jag lagt det färdigt och då har jag ändå pluggat och sett hockey igår så allt för många timmar blev det ej! Hm.. måste nog in och köpa ett till under denna vecka då jag är i luleå alla dagar utom tisdag!=)

ja framtiden och veckan är rätt bra planerad med innevecka mån, ons, tors och fre. Dock frivilligt tors och fre men vi ska skriva rapport och göra färdigt det=)
Tisdag ska min häst på återbesök (suck.. jag känner på mig att de ej kommer gå bra..;(

sen är det helg igen men först fredagkväll och då får vi väl se men kanske drar ihop en filmkväll eller dyl! Det kommer iaf att ske nått.. för har man haft dessa fredagkvällar med gänget hela hösten.. då kan man inte sluta en vecka innan jul.. ;)

Nu ska jag plugga lite inför duggan på ons, läkemedelsberäkning! Jippi;)

/Emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0