Just nu är livet på.. TOPP!!

Denna vecka kan bara beskrivas som en helt fantastiskt bra vecka! Det är en vecka som faktiskt det mesta bara gått som de skulle helt enkelt! Kanske skulle köpt mig en trisslott o se om turen och llyckan håller i sig, haha!

har haft skola alla dagar utom tisdag! Vi har bla hunnit göra färdigt rapporten som inte ska vara klar före 3 januari! Hur skönt är inte det? så nu ska jag bara ta och plugga under julen till de 4 (!!) tentor som väntar 10 resp 14 januari! Och på tal om tentor.. i onsdags hade vi en läkemedelsdugga (matte alltså) och våran lärare hade i början av denna kurs berättat att det krävdes av 10 tal, 9 rätt för att klara tentan.. MEN om man spikade duggan så skulle man få tillgodoräkna 1 poäng.. dvs man behövde bara 8 tal rätt av 10. Jaja.. inget jag ens tänkte på för att spika en tenta kändes knappast troligt.. i onsdags skrevs iaf denna dugga.. och ta mig fan att jag lyckades spika den1 herregud hur lyckas jag??=) jag e faktiskt lite chockad måste jag säga! Men jättestolt över mig själv (ibland tror jag att jag tänker att jag e trögare än vad jag är;) Så av 25 i klassen spikade bara 4 stycken duggan och jag var en av dom! det känns ju helt fantastiskt bra!!
Nog om skolan...

I tisdags var jag så på återbesök med min häst till kliniken och eftersom detta är min vecka så var hon självklart HUR mkt bäättre som helst! med grepp finns det fortfarande kvar en liiiiiiten markering.. snarare en rörelsestörning, abslout ingen hälta! Så nu ska jag äntligen få börja skritta min lilla prinsessa och sen är det återbesök efter 8 veckors skritt (så i februari alltså) det känns så otroligt bra och jag har all tid i världen och vänta på min underbara häst! skönt skönt att allt går åt rätt håll! Tyvärr har vädret inte varit på min sida om det är ngt jag ska gnälla på.. -25 eller snöstorm har veckan sett ut.. idag är det faktiskt rätt okej.. de snöar mkt lite och är runt -10 grader men de har verkligen blivit VINTER på 2 dagar här.. snön går ju upp till fönstrena nästan (haha)

Igår så var Simon och Malin här och hade en lugn och trevlig fredagskväll! Hyrde bla The Stepfather som var riktigt bra och sådär lagom spännande;) Vad vore livet utan dessa fredagskvällar? Vare sig vi är 15 eller bara 3 pers så är fredagarna grymt speciella.. det är som bara en tradition, eller vad man ska kalla det.. på fredagar ska man umgås vare sig det är idol eller ej;)

Sist måste jag bara få ge ett GRYMT boktips (framförallt tänker jag på karin här=)
Harlan Coben är ta mig fan en av det bästa författare jag någonsin!! Herregud vad han skriver BRA!! Lånade en av hans böcker av "misstag" på biblioteket men när jag väl började läsa så kunde jag inte sluta.. googlade honom och fick se att han skrivit rätt mycket böcker och är otroligt stor i sitt hemland (USA)
Jag lånade hur som helst snabbt 2 till böcker och den senaste jag läste tillhör lätt topp 10 genom tiderna av läste böcker!!!



BERÄTTA INTE FÖR NÅGON
"I flera år har David Beck jagats av sina minnen - kvällen han såg sin hustru Elizabeth föras bort av okända män, beskedet om att hennes döda kropp återfunnits och att gärningsmannen antas vara en fruktad seriemördare. Långt senare får han ett mejl - ett meddelande som ingen annan än Elizabeth kan ha skrivit. Nu vaknar hoppet om att hon fortfarande lever. Berätta inte för någon - så lyder varningen i mejlet. David kastar sig in i ett desperat och livsfarligt sökande efter sanningen och efter Elizabeth. Men snart står han själv misstänkt för hustrumord?"

den andra boken jag läst av Harlan Coben är

SLÄPP INTE TAGET

"Hur långt är vi beredda att gå för att skydda dem vi älskar?
Tia och Mike Baye är oroliga över sin sextonårige son Adams beteende. Hans bästa kompis Spencer har tagit livet av sig, och sedan dess har Adam inte varit sig lik och tillbringar all tid framför datorn. Tia och Mike känner sig tvungna att spionera på sonen, något de aldrig trott sig vara kapabla till. De låter installera ett avancerat övervakningsprogram på hans dator. Några dagar senare får Adam ett märkligt meddelande. Deras oro verkar vara befogad.
 Spencers mamma kan inte förstå sonens självmord och söker sig till internets mörka vrår för att få svar på vad det var som drev sonen i döden. På en hyllningssida dedikerad till Spencer finner hon en märklig uppgift som kastar nytt ljus över vad som hände natten då hennes son dog. Hon måste få veta mer och den enda som kan hjälpa henne är Adam, men innan hon hinner fråga honom försvinner han plötsligt spårlöst.
Samtidigt pågår en jakt på en misstänkt seriemördare i trakten. Polisen är förövaren på spåren, men ingen kan ana det fruktansvärda samband som finns med händelserna i den lugna förorten.."

/EMMA

Kommentarer
Postat av: karin

du är ju grym emma!! hoppas allt går bra med pållen! å vad bra med boktips :D dom ska jag kolla efter på bibblan här efter jul :)

2010-12-18 @ 19:50:16
URL: http://tjofftjoff.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0