Musikhjälpen!!

Ja.. musikhjälpen har ju som alla vet gått av stapeln under hela denna vecka! Jag tycker de e så fint det dom gör.. gillar verkligen att man gör nått för saker som inte alltid känns så uppmärksammat.. vi skänker otaliga pengar till cancerfonder och hjärt och kärlsjuksfonder MED ALL RÄTT!!! Jag är själv med och bidrar till cancerfonden varje månad och hoppas verkligen utvecklingen fortsätter så bra framåt som den gjort senaste 10-15 åren!
Däremot blir jag så glad över musikhjälpen för att dom väljer att satsa på lite andra problem så att säga! Detta år var det "Kampen mot barnhandeln", året före det var det "stoppa malarian" och 2008 "67 miljoner flyktingar behöver din hjälp"
Jag skänkte pengar och det hoppas jag att alla ni andra oxå gjorde!! 50, 100 eller 200 kr är inga summor för oss, men för dessa människor är det så otroligt mycket mer!!
En god gärning som gör en glad! och så otorligt roligt att det lyckades samla in över 12 miljoner kr!!

Igårkväll var Stina, Malin, Larsson och Simon här! Vi hyrde film och surrade på! Låt mig tillägga att detta har vart en LAT helg från min sida! Jag kände att jag behövde slappa lite, ta igen min lilla kropp och umgås med folket!!=)

Har sett 4 filmer sista dagarna oxå.. tar och lägger in dom här med en liten kommentar till lite filmtips!

I fredags såg vi alltså The Stepfather (nyinspelade versionen..) Var mkt servärd och välgjord med ett stort + för den söta huvudrollsinnehavaren Penn Badgley (spelar bla John Tuckers nördiga bror i just John Tucker filmen=)




Igår hyrde vi en skräckfilm som hette Babysitter Wanted! Inte alls lika bra.. den var bra till en början men när det var som mest spännande tog det en dålig vändning! Lite för overklig för min smak helt enkelt...



Idag har jag sett en ngt äldre film från 1980-talet Heathers.. En svart komedi.. rätt intressant, men tragisk och rolig på en och samma gång. Kanske inte en film man ser om flera ggr men har ni ej sett den bör ni göra det!!



Ikväll hyrde vi Bröderna Karlsson, en svensk film som verkligen fick en att skratta! Jätteskön rulle med bra skådespelare och en härlig, rolig känsla filmen igenom! Den kan nog ses rätt många ggr:)


Ja tänk om man hade denna tid o se film varje dag! =) Bara njuta.. nu är de lite hårdpluggning mån-ons denna vecka och sen tänker jag faktiskt ta mig ett litet jullov och plugga in tentorna först efter nyårsafton!Sådeså!!!

/Emma 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Japp, och de som inte skaffar barn, dom gifter sig, och sen skaffar dom barn! Ojojoj..

2010-12-20 @ 00:07:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0