1 februari idag då!

Hej!!!

Då var det måndag, ny vecka och nya månad:)
Februari redan:) Känns bra för nu går vi snart mot våren! Bara denna vecka kvar sen börjar ju de ljusa och mysiga dagarna rulla in i mars!!
Idag steg jag upp 06 och åkte till skolan frivilligt! Ja där ser man, så kul tycker jag de e o plugga! Vi var 4 stycken som träffades och pluggade tsm och fixade lite på gruppuppgiften! Tänkte man skulle åka in på torsdag igen då och sen stanna till hockeyn!! För på torsdag måste jag bara dit och se.. sista hemmamatchen innan OS liksom! OS som förövrigt startar nästa vecka!!!!!
Ja och så har jag hållt lektioner på stallet, 17-21.30! Skönt de e värme i ridhuset så slipper man frysa.. var nästan -30 däruppe nu ikväll! Alltid så kallt just där, konstigt då man tycker man kommer upp en bit från älven men nej tydligt inte.. för de skiljer ofta minst 5 grader från mamma och dit och drygt 10 hem till mig.. så många km e de ju inte direkt liksom:)
Hästen min har fått vila idag! Hon var nog rätt trött efter kursen. Imorn tänkte jag jogga lite i skogen och ta de lite smålugnt! Hon behöver ju fortfarande de mesta av sin mat till o bygga på sitt hull:) så man får inte ta de allt för hårt ännu!
funderar på om jag ev sku ha tävlat i slutet av februari! kanske bara en 0.90 eller 1m klass! grymt sugen e jag men jag väntar någon dag till! Känns inte så bråttom och anmäla sig.. e ju ett par dagar till! Hade gärna hoppat henne en gång till innan jag bestämmer mig så!

Och min syster ska sälja underbara älskade lilla Ella;( Jag blir så ledsen, de e ju en så fantastiskt mysig häst som funnits här rätt länge nu.. men jag förstår henne samtidigt till 110%.. men alltid tråkigt när hästar ska säljas. dock e ju lilla electra kvar o tur e väl de:)

Ella...



Imorn ska lilla Quibbl få gå ut till stora hagen (på med skydd o boots, ha,ha) ska ju gå med electra, sluggo o vatine så de e ju snälla hästar men vi får väl se vad hon säger! e ju så tråkigt för henne nu o gå i boxhagen, stackarn! fast hon lär väl frysa ändå fast de e storhagen!

Nej nu ska jag läsa lite i filosofiboken, och sen väntar sängen!

//Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0