Dagen som gått!

Idag har jag haft en mycket bra dag:)

Började med o hoppa med lilla gullan i ridhuset! De gick fint, hoppade en serie på medellinjen, inte så högt.. mer träna att dom måste tänka lite själv och även ligga kvar! Så de kändes bra! Hon e så otroligt snäll o nu har hon lärt sig att en transport e likadant som lastbil så nu traskar hon galdeligen in direkt utan tvekan ens! kan nog börja lastträna själv här snart! Måste bara tillägga att jag älskar syrrans bil (måste skaffa en likadan!) totalt outstandning! superstark o 4hjulsdrift OCH de bästa får dra typ 1500kg på B-kort! Gaah, måste vara den bästa dragbilen i världen för oss hästmänniskor som bara har B-kort o inte har råd med minilastbil!

Ja sen så har jag sett ett avsnitt av OTH, plyggat nån timme, inte så mkt.. max 2 skulle jag säga! Lagade en god middag o nu sitter jag hos mamma! Sigge var tvungen o få komma ned till sin morbror Hubbe:) Så har jag fått massage o druckit the, nu tänkte jag surra en stund och plugga lite till. så kommer nicklas o hämtar mig vid 22.. han jobbar nämligen:)

Tänkte bjuda på lite bilder här, passa på när jag har en normal uppkoppling!




Här ovan: Detta är ju då Min första häst Ebba (Rebora) Ni får ursäkta att jag kanske inte har en optimal sits men de var ju min första tävlingshäst!=) Rar var hon iaf, vi startade rätt många 110, och någon 120 men aldrig med något toppresultat! Var rätt feg och försiktig men ett hjärta av guld! Är idag triangelmärkt och ägs av en privatryttare i Älvsbyn!!




Ovan: Detta är ju då Upper Ten, min andra tävlingshäst! Köpte honom under tiden jag var utomlands, via ett sms! Ha,ha så kan de gå! Totalt fantastisk, grym kapacitet, ur häftig o rida! Hade honom dock bara i någon månad. kom i juni och jag var med om min olycka i augusti.. så då kan ni själva räkna ut hur mycket jag han rida honom! 3 tävlingar kom vi runt med, alla med rosett (unghäst) upp till 105, han var bara 5 år.. efter min olycka så blev han halt och skickades tillbaka till förra ägaren där han dog (pga av ett bakknä) i maj som 6 åring.. synd för det var en otroligt fin häst!



Ovan: Pärlan min, den underbara lilla Pelle! Visar lite bilder som inte visas så ofta.. annars blir de lätt man slänger ut dom vackra som Linda har tagit:) Men nu visar vi dessa istället! Pelle kom ju till mig efter olyckan i december när jag precis kommit hem från sjukhuset! Han var helt fantastisk och tog mig tillbaka till tävlingsbanan och hela ridningen! Hann starta 120 och L:a dressyr med placeringar innan han bröt hovbenet och tyvärr fick nödslaktas. Hade säkert tävlat högre med honom men han var tyvärr lite bränd i hoppningen o tyckte de där med tävling inte var allt för skoj alla gånger! sadlades om året innan han dog till dressyrhäst och OJ vad han blev snygg!:) Önskar man hade fått lite mer tid med honom men nu blir de inte alltid som man tänkt sig!

Ja o så min nya pålle.. ha,ha, jag ska fixa bilder, ska fixa kameran oxå! kanske snor mammas tills vidare. känner själv jag vill ha lite vanliga bilder på henne oxå! sen e hon ju så söt! men de ska fixas:) Tills dess får ni njyta av mina förra hästar o lite hoppebilder på dom:)

/Emma

Kommentarer
Postat av: Emme

Ebba var ju inte din första Emma! Har du glömt Motiv? :O

2010-02-12 @ 21:12:18
URL: http://emmeee.blogg.se/
Postat av: aj

Vad har hon för bil?

2010-02-12 @ 22:23:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0