lördag innebär vadå?

Jo min lördag började imorse kl 03. ställde väckaren och såg invigningen, tyvärr somnade jag efter dryga timmen.. egentligen är inte invigningen så kul, de e mer "man måste se den" grej!:) Så ikväll startar de på allvar, ska se slalom och skidskytte.... melodifestivalen SLÄNG ER I VÄGGEN nu är de OS som regerar i TV-soffan närmsta tiden:)

ja efter invigningen slummrade jag lite till 07, steg upp och åkte till stallet o red! de e så skönt när man inte behöver mocka eller bry sig på helgerna, allt fixas så jag var hemma redan 09, o då hade jag ridit o allt:) gode skönt ibland o ha de "bortgjort" så tidigt! är hela dagen fri till annat! Somnade mellan 10-12 i soffan, och sen har jag pluggat lite drygt 1 timme! nu sitter faktiskt nästan allt, jag känner mig rätt säker på de här med olika etiker, människovärden, kompetensbeskrivningen, livssyner, o sen alla förespråkare (aristotelse, platon, sokrates, charles darwin, immanuel kant, Jermeny Betham, osv:)
De e egentligen rätt coolt, de e först nu.. med dessa filosofi och etik böcker som jag verkligen börjat förstå VEM dessa egentligen var.. vi alla vet ju vem platon var men de här mer förståelsen och allt.. jag har fått en helt annan syn, blir fan sugen på o läsa historia nu.. ha,ha:) jag har sagt de förr, jag säger de igen: Jag kommer sluta som min mamma, 50 år och kan inte sluta plugga trots fast jobb o färdigutbildad!
Och de är ju först nu, när man har fått en helt annan förståelse för allt detta (filosoferna, om etik och moral och VAD de egetligen innebär, de e NU jag lär mig någonting, de är NU jag utvecklas! shit, de e nästan obehagligt:) Men jag tror ibland att som under hela din grundskolan och gymnasietid så läser du 190 olika ämnen typ. här har vi en s.k kurs, Omvårdnades grunder som innebär ett par ämnen i sig, filosofi, omvårdnad o forskning o lite till.. fattar ni, för första gången fördjupar man sig i fördjupningen!:) invecklat kanske men så är det! Mamma sa oxå: "De är en mognadsgrej att börja se och förstå på ett annat sätt..." oj så sant, men oxå ett tecken på att jag e mogen för detta.. tror de e svårt att kunan gå på universitetet direkt efter gymnasiet och få in detta. vi e fortfarande så "små".. e glad över mina 3 1/2 sabbatsårs med sjukskrivning, jobb o resor!=)

Ja nog om detta. har hunnit med en ca 6km härligt promenad med nicklas efter aträsk vägen! solen sken och de var 0 gradigt ute! UNDERBART!

Ikväll blir de som sagt lite OS men även pluggande. ska ta in de allra sista så de verkligen sitter nu (vetenskapsteori och vetenskapsprocessen) de klart tråkigaste i hela kursen här.. ha,ha, men risken att de kommer på tentan känn rätt hög så de e bara trycka in i de hjärnceller som känner sig utmanade:)

//Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0