Vilken pluggardag!

Oj,oj,oj.. idag har jag verkligen plugggat! har ju seminarium imorn så de e bara sätta sig in i de! sen måste man plugga på till tentan! Så just nu sitter jag o läser en text som jag ska redovisa imorn samtidigt som jag försöker lära mig alla olika etiker (herregud hur viktigt kan de vara att veta ALLT:p) etik är etik, måste de finnas 100 miljoner olika etiker??!! Jaja, nog om de.. har som sagt pluggat flera timmar o känner mig riktigt flitig!=) På nått jäkla sätt e de ju kul o plugga:)

Ridit har jag oxå gjort! Snögalopperade först lite så hon fick av sig värsta energin (ha,ha) och sen red vi lite halvseriöst o tränade på o gå rätt, avslappnat och med lååååånga steg i traven! Hon börjar kännas bättre o bättre! De e så kul för de e ju inget "hopplöst fall" de finns ju inget stopp i vad som går att lära henne:) sen låg hon kvar helt okej i högergaloppen! Så nej shit vad jag gillar denna häst! Helt otrolig på alla sätt o vis! Dock ska jag ej till boden o tävla. de känns fel att visa upp en häst som e så omusklad o mager än.. hon har tagit sig riktigt bra men vill inte skapa massa snack i onödan.. så jag åker till luleå i mars istället. då ska förhoppningsvis några till kilon kommit på plats!

Storhandlat gjorde jag oxå ikväll.. man blir som galen när man sitter i böckerna då e de grymt skönt o ta lite "större pauser". så då handlade jag o sen åkte jag förbi mamma en 30 min så fick hon massera mig lite. Hade sjukt ont i korsryggen idag när jag vaknade.. de bara högg o högg gång på gång när jag gick.. suck irriterande men e nog inget o vara orolig över. nu har de nästan helt gått över så jag hoppas de bara var att jag sovit konstigt.. annars e de inte positivt! sen har foten börjar krångla lite, småkrampar hela dagarna.. nu e jag ju så van vid de men när de sker mer eller mindre varje timme så blir de rätt jobbigt! Så nu vill jag ha lite sommar så kroppen mår bra:)

Läste en kompis blogg idag, hon skrev att hennes lår blivit mycket mindre än de andra efter operation.. de e faktiskt så att man ofta har ett lår som e större än de andra men efter min olycka (3 år efter) så är mitt högra lår flera cm mindre.. 7-9 cm.. de SYNS med blotta ögat faktiskt.. och vaden e de ca 4 cm skillnad på:) Tänk så olik ens kroppshalvor är om än de e så lika:p

Nej åter till etik och värderingar i omvårdnaden!

CIAO

//Emma

(Ursäkta att de inte kommer upp bilder men med detta modem går de för trögt för en sån sak:p)

Kommentarer
Postat av: EG

Vad flitig du är med plugget Emma! :) Hoppas det går bra på tentan nu! På tal om olika stora ben. Jag har ju ca. 1 storlek i skillnad på fötterna och olika stora vader, haha.. men det beror ju på att min fot opererades då jag var liten. Men nog funkar det lika bra för det! :P

2010-02-10 @ 15:24:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0