Året som gått-2009!

Jaha dags och börja sammanfatta detta år då!






Jag kan ärligt säga att de ända jag kommer ihåg från januari är min och Saras fantastiska thailandsresa! Vi åkte den 15 januari och var borta i 3 veckor! Åkte runt och bodde i Cha-Am, Koh Samui och Railey Beach (Krabi) Det var en underbar resa med god mat, massor med sol och bad och vacker natur! Nu har jag ju varit i Thailand 2 ggr i mitt liv och sett stora delar av landet så de lär dröja innan jag åker tillbaka, men det är ett resmål där man alltid vet vad man får så att säga:)






 






Nicklas fyllde 30 år vilket firades med pinsamma uppdrag på byn, lasergame i boden och på kvällen hade vi hyrt relaxavdelningen på storforsen + middag där uppe! Otroligt bra arrangerat och skoj med mkt folk!=)




Vi målade om i Vardagsrummet och tapetserade i köket! Resultatet blev mkt bra och vi slapp de obehagligt fula tapeterna i vardagrummet!
Luleå Hockey tog sig till slutspel men i kvarten tog de som de sett ut sista åren stopp! Men en helt okej säsong av norrbottens krigare!
Åkte ned till Stockholm för provridning av en ponny åt Hilda, alltid kul o komma till storstan!









Åkte till Sthlm med Nicklas. Detta var hans 30års present från mig, en weekend till Sthlm på 5 stjärningt hotell, AIK match, Musikalen "Det våras för Hitler" och massor med god mat!! En underbar och romantisk helg med den allra bästa i mitt liv! Var rätt skoj och se fotboll oxå, fast lite kyligt:)
Påsken firades bara hemma med familjen, vilket jag själv tycker är de skönaste! inte ränna omkring överallt!












Fölvakade då lilla Ella skulle bli mamma, 3 gången gillt dessutom! den 11 maj kom lilla Prinsessan Electrify till världen, helt bedårande!!
Jättefest med flera som sov över (slocknade stämmer nog bättre) grymt kul fest måste jag säga, lätt den bästa detta år!!  Vi bestämde oss för att köpa katt och tingade lilla Sigge! Jag bestämde mig oxå för att ta hem Pärlan min från Lena istället för o försöka sälja honom! ja och så blev jag ett år äldre! Börjar kännas som de kan räcka nu!!:)








Pelle kom så äntligen hem! Underbar, tillriden och helt fantastisk! Jag blev verkligen störtförälskad i min häst igen! Han var såååå otroligt trevlig! Vilket fantastiskt jobb lena gjort! ofattbart!! Lilla sigge anlände också, en liiiten krabat var han verkligen!!:) Åkte in till Sunderbyn för att kolla upp nerverna vilket visade sig var rätt dött på många ställen i benet och foten:( Michael Jackson gick bort vilket faktiskt berörde mig mer än jag trott.. var lite chockad i flera dagar, hans musik har verkligen betytt så mkt för världen! och så det bästa sparar vi till sist: Jag blev ju MOSTER åt världens underbaraste Lilla ELIAS!!















Målade om huset från gult till blågrått, tog bort alla björkar och stubbar på gräsmattan och hade en riktigt rolig maskeradfest hos Erika och Tommy! Jag stod för och vara djävul (hade väl egentligen inte ens behövt klä ut mig:) Rallarsvängen (heter ju numera sommarröj i parken) kom och även detta år blev det lyckat med stor föfest hos nina och proppat öltält utanför älvåkra!! Jag bara älskar sommaren!!!









Hade min allra bästa helg denna månad, tävlade för första gången sen pelle kom tillbaka och slutade 4:a. han var helt fantastisk lyhört och mjuk! Efter det drog vi en MAX drive-in och sen hade vi 50 min på oss att bli festklara! utgång på Western Farm! Vilken dag, och sen på söndagen hade vi (jag, sara, nicklas, joel och simon) våran sk slappardag i a-träsk! man äter gott, solar, badar och flyter på flotten! UNDERBART!
Tävlade även en gång till med pärlan och blev 2:a i båda klasserna!!
Kräftskiva i a-träsk hade vi oxå, faktiskt blivit en tradition detta med kräftskivan vilket jag verkligen tycker är roligt!

Förutom den mest fantastiska helgen denna månad så kom även den värsta dagen på hela året! Min Älskade lilla pärla bröt hovbenet i hagen och fick nödslaktas! Åh vad hemskt det var! Jag har nog ännu inte fattat det.. flera månader efteråt kan jag fortfarande inte förstå att han är borta föralltid. min älskade pärla finns inte mer..
Det är han som tog mig tillbaka till ridningen. den trygga, genomsnälla, rara och alltid så förlåtliga hästen.
Jag har sista 3 åren levt i ett helvete.. folk kanske inte förstår vilken smärta jag genomlidit varje dag.. vad jag fortfarande genomlider.. jag ignorerar de totalt, jag har gjort allt som står i min makt för att komma tillbaka till livet. jag har lyckats. för bara någon månad sedan kände jag hur lycklig jag verkligen var igen.. jag bröt inte ihop på kvällarna av smärta efter ett ridpass, jag hade hittat min drömhäst som Lena lyckats forma perfekt till mig.. Allt kändes så perfekt, och så händer detta med Pelle.
Det kändes så otroligt orättvist, aldrig för ens ett litet tag fick man njuta.. Man har fått ta så mkt stryk.. 3 år i ett helvete. smärtor, tårar och kramper! Aldrig har man ens gett upp för en sekund.. men när Pärlan dog, då var det nära att jag totalt försvann från ridsporten! Motgångarna hade blivit för många, kostat för mkt i smärta!

R.I.P













Tröstade mig genom att boka en 4 veckors semester med Nicklas, hockeysäsongen började om och RÄFFLAN var med i luleås lag!!:) Började även simma 2 ggr i veckan istället för ridningen så jag skulle hålla mig i form! Blev arbetslös för första gången i hela mitt liv och fick gå till förmedlingen o stämpla!




Anders fyllde 30 vilket firades i Sågfors byastuga med middag och karaoke! Jag och Joel ägde i karaoke, tro mig:) Halloween blev ganska lugn, med utgång på Tresco!





Vi reste Utomlands! 2 veckor i USA (Florida) och 2 veckor i Dominikanska Republiken! Den mest händelserika, roliga och häftiga resa jag någonsin upplevt! Kommer bli svårt att bräcka Disney World vars man än reser i världen! Var som sagt en supercool resa där vi i Florida hyrde bil och hann se både Key west, miami, Fort Lauderdale, Tampa och Orlando! Var på Disney World, Universal Studios, och sea World! Såg även NHL hockey Live (Tampa Bay-Los Angeles Kings!!) Mäktig upplevelse och ett betydligt tuffare spel jämfört med elitserien!
Dominikanska bjöd på 5 stjärnigt All Inclusive Hotel vid en av världens bästa stränder! Hade Jacuzzi i rummet och åt 3 rätters varje dag! rena rama Lyxen!


















Var utomlands till 2:a advent! Kom hem lagom till jul så att säga! Hade lilla julafton med vännerna, åt julbord på western farm och så tog jag tag i ridningen igen! Har fått rida Marias häst Vatine här under dec vilket vart helt underbart, och det bästa var att jag verkligen insåg HUR mkt jag saknat hästlivet!
Julafton firades först hos nicklas föräldrar och sen på em hos mina föräldrar! Fick en massa trevliga klappar!
Nyåret firades först i korsträsk med 3 rätters middag som vi verkligen lyckades sååå bra med! sen åkte vi in till Luleå till Emelie och hade de trevligt! kl 23.30 for vi till Norra Hamn och skålade in nya året!





Då återstår det bara för mig att säga: VÄLKOMMEN 2010!!!


//Emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0