Första skoldagen!!

Oj.. vad ska man säga.. i början kändes de.. hm lite jobbigt! kanske mest för att jag genast blev kompis med några som skulle gå sjuksköterska. vi surrade i drygt 2 timmar om ALLT.. och sen, nej då skulle jag gå till min grupp röntgensyrrorna.. då kände jag bara: neeeej! Men jag insåg att med min sociala kompetens blir detta inget problem så jag hittade snabbt några nya vänner:) så dom hade jag minst lika skoj med, ha,ha! kändes jättekul om än jag är bland de yngsta i klassen:)
Har fått massor med info idag och imorn drar de igång med liten mjukstart. sen e de föreläsning hela ons, tors och fre!
Har beställt 2 böcker idag, saknar bara 2 nu och en fanns inne på biblioteket i luleå:) så ska dit imorn före skolan tänkte jag! Jag har faktiskt sovmorgon till hela13! Så då saknar jag endast en bok och den tänkte jag köpa begagnat på blocket då ALLA verkar sälja den, ha,ha.. är nog en bok som följt med i många sjuksköterskors utb!
Men de ÄR dyrt med dessa material.. och vi som dessutom byter kurs 4 ggr.. de kommer bli många inköp av böcker kan jag lova!
Men shit vad skoj de ska bli! Jag älskar mina lärare jag fått träffa. sådär halvunga (eller hur man säger) glada, och roliga! de är lite skämt och hörligt stämning och de gör ju att man blir mer taggag!
Dock börjar jag bli sugen på att plugga nu. så ge mig lite uppgifter snart:)

Åh just de ja.. vi har inte någon mjukstart. från och med ons är det fullt ös medvetslös! Har seminarium  v.6 och första tentan v7.. de är mindre än 4 veckor tills den e avklarad! OCH redan nästa vecka ska jag ut på praktik till PÄS (piteås sjukhus) ska gå tsm med en röntgensjuksköterska! Coolt värre men som sagt, här kastats man in i hetluften:)


Detta är en av mina huvudböcker (såklart på engelska, men de ska bli en rolig utmaning coh ta sig igenom)



Shit vad jag e trött, blev 1 1/2 timmes sömn (jag har psykiska problem vad gäller att kunna somna på söndagar...) men ska fixa o vara vaken till 22-23 iaf! så akn jag stiga upp runt 08 imorn hade jag tänkt! Hinner jag fixa lite hemma oxå, och så ska jag ta lite saker till korsträsk. Q anländer ju på torsdag (mitt i allt pluggande:)

Nicklas är dessutom sjuk, tycker otroligt synd om sig själv:p varför ska alltid killar mesa ihop när dom e lite förkylda o på gränsen till feber?;)

//Emma

Kommentarer
Postat av: Erika G

Vad roligt att höra att du verkar trivas!!! :D Ja, det är blir rätt dyrt med alla böcker.. tyvärr.. tur att man kan låna vissa :) Kram!

2010-01-18 @ 22:35:27
URL: http://erajkagr.blogg.se/
Postat av: sara

jo tack jag vet. har redan spytt 3-4 gånger. men har så jävla ont så det finns inte. lär inte kunna sova nåt! kan inte gå än.. men ska kunna det så småningom. ligger bara och vill dö så ont har jag. jag vet att massa folk har det värre men just nu hjälper faktiskt inte det. :p

2010-01-19 @ 16:49:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0