Snart börjar Emma plugga:)

Ja shit, nästa måndag (dryga veckan) börjar jag mitt "nya liv" som studerande till röntgensjuksköterska! Åh nu när man läser kursplanen för första veckorna låter de jättekul! Min första kurs känns ganska bra "starta kurs" eller vad man ska säga, de är Omvårdnandens grunder, sen är det omvårdnad: hälsa och de är efter det som de roliga kurserna kommer in ha,ha.. vad sägs om Strålningslära och radiologiska modaliteter eller Medicinsk vetenskap Anatomi och Fysiologi inriktning radiologi! Ja gud nu längtar jag lite efter att börja! sen e de skönt man e inne lagom mkt i luleå.. typ var 3-4 vecka och bara någon dag eller någon timme sådär!!:)
och sen läste jag just de bästa av allt, de e ju olika från universitet till universitet men i luleå är ca 1/3 av utb praktik! Fatta 1 av 3 år är enbart praktik på sjukhus/vårdcentraler där de finns röntgenapparater, de gillas skarpt!!

Nej imorn ska jag införskaffa mig en webcamera och ett headset, sen ska jag checka in mitt nya distansprogram Adobe Connect!

En annan rolig grej jag upptäck (ja jag upptäcker mycket just nu) som röntgensjuksköterska läser du rätt många kurser tsm med sjuksköterska så skulle jag vilja bli de istället behöver jag inte plugga flera extra år och de ser då jag som ett stort +!! Nog för att jag tror jag kommer älska röntgensjuksköterska men om så inte är fallet går de att byta utan att börja om från början:)

Livet leker! Äntligen ska jag börja plugga och bli seriös!

Nu vill jag bara att min "Quibbi" "Q" eller vad hon nu än ska heta kommer upp!

//Emma

Kommentarer
Postat av: karin

vad spännande att börja plugga :) jag vill också komma på vad jag ska bli!

2010-01-10 @ 23:22:21
URL: http://tjofftjoff.blogg.se/
Postat av: Erika G

Vad kul!! :D

2010-01-11 @ 12:54:48
URL: http://erajkagr.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ska du bli röntgensjuksköterska... Du förvånar mig rejält ;O). Då blir vi kanske kollegor :O)hehehehe.. Hälsningar från tanten

2010-01-11 @ 21:34:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0