Häst hit och häst dit!

Ja de e som nicklas brukar säga när jag surrar för mkt häst:) Idag har de vart stall o hästinfluerat hela dagen! Började redan 07 på morgonen med o åka till stallet för o ta hand om pållen! Drog iväg till ridhuset för o löshoppa! hon tyckte de var.. hm, knasigt!! men hon skötte sig.. men såg inte ut som min power pingla kan man ju säga.. =) mkt lugn o sansad! Nästan vääääl lugn=)
Dock så bökade hon på rätt mkt i transporten.. hon har ju gjort de lite, krafsat upp mattan under sig o så.. dumma fasoner tänkte man först.. men nu idag när jag körde så tänkte jag bara: "nej hon måste tappa balansen.." Hon är ju nämligen bredåkare sa dom till mig.. de går INTE o köra henne smalt, hon galopperar!
Less som jag var på detta så bestämde jag mig för o prova lasta in henne smalt, låta henne stå en stund o se vad som händer... sagt o gjort, hästen gick gladeligen in.. stod snällt där o väntade.. jaha, ja då provade jag köra 3meter.. ingen reaktion.. så jag tänkte.. nej men då kör vi hela vägen till k-träsk då.. jag får ringa upp till ärf om hon får panik! Men... hon rörde inte en fena på hela vägen. Hon stod som ett ljus.. Ja de var den bredåkaren de.. ha,ha,ha.. stackarn, tvingats åka brett när hon inte vill:) inte konstigt hon bökat runt lite i transporten då!!! Nu kan de ju vara så att de har mindre plats i en lastbil och så.. vårt umeslät e ju rätt brett + att ena sidan ÄR bredare än andra och så är ju halva mellanväggen i gummi.. de gör nog rätt mkt tror jag!!=) Men de känns skönt att man löste detta så enkelt!!

Ja sen idag har jag packat o packat o packat ned minst halva hästaffären:) ska ju iväg o sälja imorn på luleåtävlingen! så¨skoooj! sen blir de hockey där sent på kvällen.. kommer vara helt färdig när jag kommer hem imornkväll/natt!!=) Men de e såååååå värt de!!

Ikväll har vi hälsat på nicklas pappa som fyllde år! Åt en fantastiskt god smörgåstårta!!! mm, jag e så svag för goda smörgåstårtor! Skulle kunna leva på smörgåstårta alltså!!!=)

Nu väntar strax sängen, men första ska jag se solsidan!!

Jag bjuder på detta "valpiga" språng av min lilla prinsessa!!:)


//EMMA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0