4 års sen utskrivningen

..ja herregud, igår var det 4 år sen utskrivningen från sjukhuset.. nästan 3 månader (totalt 78 dagar på sjukhus i rad.. )
Vad tiden går fort..

Har inte hänt så mkt speciellt idag. Haft skola hela dagen och när jag kom hem bjöd mamma på middag. sen var de järet upp till stallet, rida Elvis (söta Ellinor var med o hjälpte mig:)) nu sitter jag här. Imorn är en ny dag.. då ska vi blöa få sticka varandra och sätta PVK, andas lustgas o syrgas, ha,ha.. nej jag har inte riktigt koll men kul ska de bli!

Slänger in ett inlägg som skrevs dagen innan jag skrevs ut! Herregud.. jag blir så glad av att läsa detta.. för är de nått jag är imponerad över mig själv är det hur otorligt positiv jag är i nästan alla inlägg! "Hallå, idag kunde jag sitta upp utan stöd" (herregud ibland tar man livet förgivet!)

imorgon är jag åter fri...

2006-11-15 12:15

.. Åh så underbart! de går verkligen inte att beskriva med ord. och ändå när man ser tillbaka på alla dessa dagar jag faktiskt tillbringat på sjukhuset så var det inte så lång tid... nästan 3 månader eller 1/4 år! Men ändå... olyckan känns fortfarande som igår.

........

Har kunnat gå ca 10 m idag utan stöd eller nå... och haltade inte alls så där sjukt mycket som jag brukar! Bara det är ju helt otroligt! Tänk... för 11 veckor sedan akutopererades jag... för 11 veckor sedan hade jag en trasig korsrygg och ett krossat bäcken.. NU är jag hel. är det inte egentligen helt fantastiskt! Visst finns de smärtor som jag länge kommer få dras med... medicin som regelbundet måste ätas en tid framöver men jag är ju ändå tillbaka!



hade tänkt försöka mig på hästryggen nästa vecka... bara sitta litegrann på carola eller clements... någon söt liten snäll ponny! åh vad jag längtar!



Åhh idag slog jag in första julklappen (till farmor) och shit vilka julkänslor man fick... Mmm nu är det snart dags för julbak, pyntning, advent och mysiga jullåtar! Juletiden är snart kommen och jag välkomnar den mer än mest!



Nä om man skulle ta och börja dra sig tillbaka till rummet.. softa, se en film, lyssna på musik och kanske försöka njuta lite av sista dagen på sjukhuset för imorgon bor jag inte längre här!!



Ha en fortsatt trevlig dag, kväll och natt!



//Emma



Jag säger då de.. med tusentals tabletter, flera operationer, nästan 3 månader på sjukhus, smärtor som är obeskrivliga.. men lika glad är jag för det!!! De e väl då man uppskattar livet som människa;)

Kommentarer
Postat av: Karin

Du är grym Emma!!



Och herregud, att tiden går så fort!

2010-11-17 @ 23:03:09
URL: http://tjofftjoff.blogg.se/
Postat av: Erika

Jag håller med Karin, du är riktigt grymt! :) Det är inte alla som hade haft psyket att klara av en så lång tid på sjukhuset och ändå lyckats vara så positiv som du varit. Hejja Emma! :D



haha, ja monopol tycker jag är kul! det kan vi göra tycker jag! :D kul att spela mot någon annan än Tommy, för då förlorar jag bara.. hehe :P

2010-11-18 @ 10:17:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0