Farmakologi och läkemedelsberäkning!

japp, de e exakt vad jag sysslar med just nu och det jag även gjorde under gårdagen! Läkemedelsberäkningen är faktiskt rätt skoj om jag får säga de sjäv! Nu kommer jag säkert ändå att kugga den dagen de blir tenta då man måste ha minst 90% rätt.. de e så lätt att man bara råkar skriva ml istället för mg eller så.. glömmer ett ,-tecken och så förvann poängen helt. Jaja, de e kul ändå=)
Farmakologin däremot tycker jag e lite tjorvigare.. de e mkt om receptorer som binder hit och dit och gud vet vad;)

Imorn böjar min praktik! ska bli såå kul, men jobbigt och måste stiga upp 04.45! Känner att jag gärna hade börjat senare, ha,ha! Å andra sidan slutar jag ju redan 15 och är hemma till 16.30 ca så de e ju skönt!

Igår var det final av Biggest Loser Sverige 2010! Måste bara säga att jag e så grymt imponerad av KF så de finns inte.. herregud han hade ju tappat 75kg!



ALLTSÅ vilken skillnad på mannen här.. jag blev riktigt rörd.. och inspirerad till tusen! Inte för att jag behöver banta 75 kg (ha,ha då förvsann jag visst helt och hållet + en massa till) men just de här med att allt går och viljan.. dom har ju liksom bara bantat i 5 månader totalt tror jag de är! Herregud.. mäkta imponerande!

Annars på måndagar så har jag börjat följa ung och bortskämd på SVT! Hade inte tänkt se de alls så jag inte har tid med massa TV och passa och så.. men efter en massa inlägg på Facebook om denna störda dokumentärseriesåpa och eftervatt min mamma och syster suttit och pratat om hur sjukt de är så var de bara in på svtplay och se de avsnitt man missat! Och tro mig.. de e bland de sjukaste jag sett., HUR kan man bli så bortskämd? ALLVARLIGT?? De är helt omöjligt i min värld hur man kan leva som dom gör och vara 23 år typ! Men de e iaf grymt intressant och ska bli kul och se hur de 2-3 som är kvar i slutet efter så många veckor klarar av sitt liv!

Nej om jag skulle ta och påbörja lunchen och sen fortsätta räkna lite!

/Emma

Kommentarer
Postat av: Karin

Hahaha vi ser också Ung och bortskämd, på svtplay.. Heeeelt sinnessjukt!! Man förstår inte hur det är möjligt.. och vad fasen har föräldrarna innanför pannbenet!?!? Men sjukt intressant att se ändå, haha. :D

2010-11-23 @ 18:30:56
URL: http://tjofftjoff.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0