Just nu känner jag mig..

.. fattig! URFATTIG! De var år och dar sen jag hade så här toklite pengar på kontot (kanske beror på att jag hårdsparat sista månaderna) men dom pengarna e ju på att konto jag ej betalar från så nä.. just nu känner jag mig inte speciellt rik! var ju inte så kul med beställning av böcker till dessa tokmånga kurser men de flesta fanns på biblioteket och så.. men då varje bok kostar minst 300-400:- drar de fort iväg! Tur man köpt anatomiböckerna för dom gick ju på 1000:- st typ!! Usch, fast å andra sidan e de böcker som e grymt fina och som jag tycker om att bläddra i så=)

Idag hade vi föreläsning i läkemedelsberäkning (dvs MATTE) å herregud säger jag bara! De var sjukt länge sedan jag räknade annat än basic matte som +, -, x och / ha,ha.. ska låna mig en mattebok för o fräscha upp minnet för egentligen tycker jag ju om matte men jag kan ärligt säga att jag inte riktigt hängde med på allt med massavolymenheter o sånt=) Ska checka av med min käre sambo som är en klippa på matte (eller typ allt) men annars har jag ju Simon som för tusan läst hur mkt matte som helst och läser de för fullt på universitetet så han lär ju skratta när han ser mina tal och fundera om jag har någon lättare hjärnskada;)

Nog om de. Imorgon är det en ny dag, ska på kursintro i omvårdnadsteknik och sen tänkte jag ta mig upp till biblioteket och låna lite bra böcker att läsa=)

Min häst mår bara fint.. hon fick massage av Maria Öhman förra veckan vilket var mkt bra motför sist.. och de bästa var faktiskt att hon var så fin i vänsterbenet! Nu e de bara hålla tummarna att hon fortsätter läka oxå.. hade gärna lindat in henne i bomull om de gick, fast de känns som jag redan nu fjantar nog mkt med henne;) Å andra sidan innan ett ligament har läkt helt och hållet kan de ju faktiskt slitas upp igen så jag tänker fortsätta med daltandet, hon e ju trots allt min lilla Prinsessa!

Nej nu ska jag se lite OTH och sen väntar sängen (jag älskar när de finns lite tid över för OTH.. jag blir så glad av den serien=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0