New York..

Ja.. kanske de blir nästa stopp för mig?? Känns som att de är en stad som M-Å-S-T-E besökas! Dock är hotellen grymt dyra (om man vill bo nära Broadway-times square-central park....)
Å andra sidan.. ska man åka till dit känns de som att man gärna vill bo i smeten för ska man åka tunnelbana/buss/taxi för o ta sig så blir ju summan rätt mkt ändå + all tid man åste lägga ned! Ja dit ska jag åka.. fast de blir ju först i vår.. typ slutet av april eller nå! Vill ju gärna ha lite sommar om jag åker över pölen och inte gå med vinterjacka, ha,ha=)
Som vanligt (ni får ursäkta) blir jag som uppslukad när jag kommit på nå. Så jag har tittat på en massa skoj o göra.. dock lär man aldrig hinna allt för stan e ju inte direkt liten, men Six flags i New Jersey är ett MÅSTE, likaså en tripp till Washington DC... och ja frihetsgudinnan och alla annat men de räknas inte in för de ungefär som pyramiderna och egypten eller Kina med muren, ha,ha,ha;)
Nej suck.. man skulle ha lite mer pengar, lite mer tid över så man hade råd med allt man ville=) De positiva med Nwy York är ju att de går direktflyg dagligen från sthlm och sånt e alltid smidigt! Tycker inte flygtiden på strax under 9 timmar är speciellt farlig heller.. herregud sist (på väg från dom.rep) satt vi i flyg i ett dygn minst sagt;p först 4 1/2 timme upp till New York, sen 8 timmar till London, sen 2 1/2 till Sverige och så 1 1/2 till Luleå.. ja och så all väntan på flygplatserna.. usch.. jobbigt...;)

FÖRÖVRIGT är det EXAKT 1 år sedan våran fantastiska resa startade!
Först ministoppet i Stockholm med svenska cupen finalen bla!
sen till Florida..
och så Dominikanska Republiken...

En sån resa kommer jag nog aldrig få uppleva igen så de e bara minnas och njuta av det:) Över 4 veckor med bara underbar semester med hela florida, disney world, key west, miami, fort lauderdale, Tampa, NHL hockey, Shopping, m.m.. och sen ett 5 stjärning all inclusive hotell på stranden i Dominikanska Republiken.. ååå vad jag vill tillbaka och uppleva allt igen! och framförallt Disney och alla sjuk shopping!! :) Nästa gång får inte ens tandborsten följa med, he,he=)

 


fortsätta drömma kan man ju alltid!

 

Imorn föreläsningar hela dagen så de gäller o ladda batterierna!

 

//Emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0