Nya kurser, nya tag!

Hej halloj!

Här springer dagarna iväg. Förra veckan skrev jag ju som sagt 4 tentor vilket gjorde mitt liv till en mkt ointressant sådant! Kändes som man pluggade hela tiden men nu e tentorna över och de kändes helt okej. iaf 3 stycken.. en av tentorna var inte okej men läraren får ta på sig en hel del då då det kom frågor som varken fanns på föreläsningsmaterial, i böcker eller på gamla tentor.. hallå? hur ska man kunna veta sånt? Vi får väl se hur de går men alla jag pratat med i klassen e tvärsäkre på att ha kuggat så förhoppningsvis lär sig ju vår lärare nått om det! Inte mkt att göra åt iaf, blir de omtenta på den så får man ju bara plugga in de "konstiga" frågorna för alla andra satt ju jättebra=)

Nog tjatat om tentor.. har startat ny kurs i måndags.. och även denna är EN kurs men med massor med "små" (jag kallar dom inte små) kurser i.. så v2 (10 och 14:e) januari skriver vi tenta i:

Fördjupade anatomi
Läkemedelsberäkning
Läkemedelshantering
Farmakologi
Omvårdnadstekniker

Ha,ha.. känns som en rätt spretig kurs om vi säger så men betydligt mer motiverande än en massa bakterier, virus och celluppbyggnader;)

Har även hunnit vara med Sus på tävling o hjälpt till o sälja i Luleå både lördag och Söndag och så igår var det ju 3års jubileum på Nian så då var jag med även där=) Så kul o kunna hjälpa till när man för en gångs skull har lite tid över=) Just nu är livet rätt slappt:) imorn har vi 1 föreläsning över internet och samma gäller torsdag, fredag är vi lediga så förutom lite filmer vi ska kika på självständigt är det just nu lite halvfart i skolan (i 1 1/2 vecka till, så de e bara njuta:)

Nicklas har dessutom börjat i Luleå nu den 1 november och kan ju tyvärr erkänna att jag inte sett så mkt av honom. Han har åkt hemifrån 04.00 varje morgon o på kvällarna när han kommer hem har jag jobbat eller sett hockey (som ikväll=) Får väl se, men känns ju ohållbart i längden att pendla när han ska börja så tidigt eller när han kör delat skift så att säga! Tittar runt lite på en lägenhet att ha som ev övernattningslägenhet för känns inte aktuellt att slänga ut huset idag.. Jag bor gärna kvar i Älvsbyn ungefär 1 år till;)

Luleå går ju som tåget och vann över linköping hemma! Vi är fortfarande serieledare och vi är fortfarande enda laget som tagit full poäng i alla hemmamatcher... Coop arena ska nog döpas om snart, för de är ju rena rama skräckarenan för motståndarna! Som ankan sa på Canal+ "När man spelar mot Luleå i Luleå är dom så otroligt jobbiga att möta att man till slut bara vill att matchen ska ta slut så man får åka därifrån"=) Då tycker jag att man gjort de rätt bra om man lyckas med nått sånt!!:D

mamma har köpt ett superliniment.. de e helt sjukt! jag smörjde in de på både smalben och fötter kl 16.00 idag.. nu (kl 22.30) bränner/hettar de fortfarande för fullt.. De triggar tydligen igång blodcirkulationen ordentligt och de e ju bra för min blodgenomströmning i högerfot är ungefär lika med 0 ibland:) Dock tycker jag de e lite obehagligt ibland och säker dopinklassat, ha,ha,ha!

Nej om man skulle göra sig lite te, sätta sig framför tv:n och se ett avsnitt av underbara, älskade OTH:)

/Emma


Kommentarer
Postat av: Annette

Hej

Har läst din blogg och ser att du läser till röntgensyrra på distans i Luluå. Har sökt den utb. också som startar i vår men är lite tveksam eftersom det verkar vara många träffar/termin även fast det är på distans. Jag bor nämligen i Linköping. Blir väldigt dyrt med resor o boende om man behöver åka 4-5 ggr/termin. Är det så många obligatoriska träffar? MVH Annette

2010-11-03 @ 17:23:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0