Rapporter, julafton och hemmafest med Sigge!

I helgen har jag jour i stallet. Så otroligt skönt måste jag säga. Dels för att de e så lite i skolan och så är de så lagom mkt hästar nu så de inte är jobbigt på nått sätt! De enda skulle väl vara o stiga upp, ha,ha=) Har som insett att min kropp klarar av sådär lagom många hästar o mocka och fixa åt.. så därför är de så lagom mkt! O att ha jour en gång i månaden är ju fan inget känns de som=)
Snö har de kommit.. rätt så mkt oxå! Märks att de e november. Nu får dock snön gärna komma lite och stanna! Tycker inte om halkan som blir när de fryser och tinar om vartannat! Då är de bättre med -2 hela dagarna:)

Har fått tillbaka båda rapporterna från förra kuserna och vi behövde inte komplettera eller fixa nått! Hur bar var inte de då??!!=) så nu är examinationerna och rapporterna klara.. bara 4 tentor som ska rättas och få tillbaka! Känns skönt!=) Ju mer man kan lämna bakom sig direkt, ju bättre såklart:D

Snart är de julafton. Shit insåg de för någon dag sedan.. så jag sitter o kikar på lite fina kläder till julafton, juldagen o nyår då såklart=) Har faktiskt inhanldat nån liten tomte och julklappspapper när vi var in till Piteå igår jag och Nicklas! Köpte även min favorit parfym och en bodylotion som luktar UTLANDET:) ha, ha.. kokosnöt och exotiskt utland tänker jag på:) Mmmm fast de är en "after sun lotion" så den får gott vänta tills jag åker iväg!

På tal om resor.. är så sjukt sugen på lite värme.. Kanske de går o trycka in en resa i februari/mars till varmare breddgrader! Hade ju gärna åkt tillbaka till USA men vet inte om jag har ekonomi eller framförallt TID att vara borta 2-3 veckor! Annars kanske en vecka på kanariöarna inte skulle vara fel.. bara lite SOL och värme under de långa vinterhalvåret=) Nej.. tror ej de blir nått.. vi har sagt att vi ska åka i början av juni eller innan skolan börjar om ifall de ej blir nå i vinter typ en vecka till grekland eller spanien bara!! För är det nått man ska passa på och göra när man är ung så är det ju att RESA!! =)

Ikväll verkar de allra flesta ha fest men jag är hemma helt själv med Sigge och har egen fest! Vi ska strax se lite TV och dricka the (sigge ska få sig lite lördagsgodis) och jag ska äta frukt och låtsas vara nyttig:D De e tur man har lilla prinsen här hemma när Nicklas jobbar natt! För hur jag än vrider och vänder på så är jag aldrig ensam när Sigge är hemma! Just nu ligger han och sover här bredvid mig och sen när jag ska gå och sova kommer han ligga i sin lilla korg nedanför sängen:) Han e helt enkelt bara för underbar vår lilla katt!! Sen att han varken ser ut eller framförallt beter sig som en normal katt de var en helt annan sak!!!

Här var Sigge inte ens 8 veckor=)



Sigge med två av sina syskon! Ser ni vem som e Sigge av dom??=)






HÄR korten ovan är när vi hämtat hem sigge första dagarna! Så han var lite mer än 12 veckor alltså=)












och dom två sista är senare kort=) DVS ungefär hur han ser ut nu! han har dock satt rätt mkt vinterpäls (ha,ha låter som jag pratar om en häst) men han har så mkt päls att mina händer verkligen försvinner i den;)


NEJ, TV:n nu! Ha en bra lördagskväll!!


//Emma

Kommentarer
Postat av: Linda

Vad skönt att han har årstiderna rätt i alla fall, Valentine håller på att ta på sig sommarpäls ! :P

2010-11-06 @ 23:04:31
URL: http://lindakarlstrom.blogg.se/
Postat av: Linda

Men Sigge är väl lite perser? Säkert därför han får så mycket päls! :D Bara att hojta till när du har tid, studion står faktiskt uppe just nu :)

2010-11-07 @ 16:02:16
URL: http://lindakarlstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0