Det är känslor från den gamla och goda tiden!!!

Hej!!

Igår var det då hockeydags.. jag säger då de, tur man inte är gjord av socker! Vi (Jag, Simon och Emil) skulle vara superseriösa och supertrogna fans och gå den årliga marschen.. Åkte in till Luleå vid 14.30, då regnade det så mkt på vissa ställen att jag kröp fram i 50 för att man inte såg ett jota!
Väl framme for vi och åt på Ban Thai.. Mmm, tog stekt ris med biff vilket fick mig att täka tillbaka på Thailand1 grymt gott! =)
Sen gick vi och sökte ponchos på Åhlens men dom hade bara dyra (hade tänkt köpa mig engångs) så ä vad fan.. vi e ju inte gjorda av socker! Marchen gick av stapeln vid 17.30.. regnet föll från himlen men vi sjöng, vi skrattade och vi hade otroligt trevligt hela vägen fram till arenan!
Väl på plats var det en underbar stämning! Och vilken match sedan!!
Herregud.. Luleå hockey spelar den hockey som varit saknad i så många år! Dom spelar medett högt tempo och de bara smäller överallt! trots den lilla storleken (för vi e ju ett Bumbibjörnslag utan dess like) är den ingen som är rädd och mesig i närkamperna!
Matchen vanns med 5-3 mot Skellefteå vilket kändes extra bra! En vinst e alltid underbart och mot skellefteå blir de såklart + i kanten då de är de närmaste derby vi kan komma=)

Efter matchen promenerade vi in till stan igen då bilen var parkerad där! Sen bar de av hemåt ooch en rätt tidg kväll (eller ja.. var ju hemma strax före 23 så tidig o tidig.. runt 01 somnade jag iaf=)

IDAG är det Valdag! och jag e så peppad!! Ska följa valvakan ikväll/natt så får vi se.. Enligt sista underöskningen vinner alliansen på dryga 50%, rödagröna får 43% och sverige demokraterna får inte ens tillräckligt för att ta sig in! Detta vore ju en dröm på reeeen och skäääär svenska! Inga SVERIGE DEMOKRATER i riksdagen!!!


Först blir det dock lite plugg, sen ska jag iväg till stallet, sen blir det röstning och så i em/kväll ska vi iväg oxh äta gott hos mamma och pappa då min underbara far fyller år imorgon!!!

//EMMA





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0