Fredagar är bästa dagarna!

Hej hej!

Fredag är över, lördagen är här vilket innebär att när jag vaknar imorn lär de inte vara många timmar innan jag får åka in o se hockey! Obeskrivligt vad jag längtar efter att få stå på coop! Hoppas på bgra väder då jag tänkte ha mina nya superskor;) Dock inte om de regnar för dom e inte direkt vattentåliga på ovansidan:)

Annars började min dag tidigt då Simon sov här o skulle iväg med universitetsbussen! Men tog två flugor i en smäll så när jag likaså var uppe tog jag ju stallet på morgonen! har som dåligt samvete över allt extrajobb min häst kräver då hon e inne dygnet runt!! Hemma SKULLE jag ta tag i pluggandet men de ville sig inte idag. Totalt 30 min tror jag.. Illa, illa men ibland går de bara inte!:)
Åt lunch ute med mamma och Nicklas på Centrum! Mkt trevligt, älskar o luncha ute.. Lunch e godare än middag för de e oftast lite "lättare" så man inte blir illamående mätt;)
Kvällen har tillbringats hos erika och Tommy med IDOL, och surrande och en fantastiskt god lingonkaka! Tänk om man hade fått Erikas begåvning i köket.. Jag får vara glad jag kan göra makaroner och korv! Ha,ha!

Det är val på Söndag!Jag e så taggad och har nog helt bestämt mig nu! Mest taggad är jag nästan för kommunen där jag håller alla tummar och tår att Socialdemokraterna inte vinner.. För försvinner byaskolorna tappar vi befolkning vilket innebär att gymnasiet läggs ned vilket i sin tur leder till ännu färre befolkning och mindre jobb och de hela är bara en lååång ond cirkel! Suck.. de e inte lätt detta! Men tänkt efter allesammans och rösta för framtiden i Älvsbyn, inte vår undergång!

Jag som varit röd som liten och även förra valet har faktiskt gått o blivit blå! KLARjävla blå skulle jag säga (utan att jag sj förstått hur det gått till;)

//Emma


Kommentarer
Postat av: Erika

vad kul att lingonkakan gillades! :D

2010-09-20 @ 11:23:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0