Jag ska ALDRIG röka i hela mitt liv..

.. och jag menar ALDRIG! Har tagit 2 bloss som mest och mer kommer det ALDRIG o bli.. efter veckans genomgångar så tänker jag inte heller någonsin sola solarium, dricka alkohol, åka utomlands eller någonting annat!
Jag kommer bli psykiskt sjuk av denna linje alltså;)

Nej skämt å sido. Vi har haft första inneveckan i skolan, grymt kul o träffa alla och kul med lite plugg och skola igen=)
Vi har haft lektioner i omvårdnad (lyftteknik bla) och så mikrobiologi, immunologi och infektionssjukdomar! Grymt grymt intressant... tror på allvar att ett liv som forskare i framtiden kanske är nått för mig.. när jag känner att jag jobbat färdigt som ssk alltså=)
Men.. vi har gått igenom hur tumörer bildas, varför och hur vi får hudcancer (UVstrålningen), exakt HUR farligt de är att röka, solarium, bröstcancer.. ja herregud.. de har vart grymt intressant men oxå skrämmande! Däremot är cancerforskningen betydligt mer framåt än jag trodde.. närmare en lösning än jag trodde oxå.. eller lösning, men ja en mer eller mindre lösning iaf! Intressant värre!
De här med virus däremot.. usch och tvi, obehagligt och ännu mer skrämmande!

Ja nog om skolan! Har lektion via internet på måndag och sen ska jag ut på praktik!!! v37 blir de mammografin i sunderbyn bla=) hur kul som helst o äntligen få komma ut lite i verkliga livet!!!



Förra helgen (ja vi hoppar raskt bakåt i tiden) var jag ju hoppdomare på ÄRF.. Oj, att de var sådär kul hade jag helt glömt bort! Jag saknar hästlivet (ridningen, gemenskapen) sååå mkt.. de blir ju inte alls lika mkt när hästen min vilar hela tiden!!
Ikväll hade vi middag med hela ÄRF som tack för den fint genomförda tävlingen, och de var bara sååå trevligt! De e sådär de ska kännas och vara med stallfolk!
Min häst ska ju in om precis en vecka.. e såå nervös för prinsessan min. jag vill inget hellre än att hon ska bli frisk!


Ja och val är de ju snart oxå1 jag vet hur jag röstar i kommun o ladsting (blir olika dock) MEN riksdagen e ännu oviss.. lutar ju mer åt ett håll än de andra, och oseriösa partier som piratpartiet och sverige demokraterna skrattar jag bara åt.. sämre genomtänka planer får man leta efter (jaja vi e ju alla olika i prioriteringsfrågor i samhället=)

Måste bara få tipsa om dessa fantastiska böcker. De är dom bästa böcker jag läst!! OUTSTANDNING!
Det är en serie om så läs dom helst i ordning=)





Dom är så bra att de fan inte går o beskriva, LÄS dom gott folk=)

Ska faktiskt ta och göra ingenting. Kl e snart 22 och en thekopp och TV:n lockar allra mest. helt färdig efter denna skolvecka (06-18)

//Emma






Kommentarer
Postat av: Karin

Hoppas pållen blir bra! Och de där böckerna har jag tänkt läsa, hört att de ska vara jättebra och nu måste jag ju läsa när du rekommenderar dom :D

2010-09-04 @ 10:21:48
URL: http://tjofftjoff.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0