Varför blått?

Mina argument (som bara är de jag själv tycker)

Därför tycker jag ej om de röda:

1. De vill höja skatten!

2. De vill sänka taket ännu mer på vi som studerar och vill ha ett extra jobb då dom anser att vi inte ska jobba någonting alls om vi studerar inprincip.

3. Införa kilometer skatt vilket är idiotiskt förr oss upp i norr som är beroende av bilen för att inte tala om Nicklas som har de som yrke.. han blir ju rätt hårt drabbad i så fall!

4. Höja A-kassan vilket jag tycker är fel. Sist de röda var i makten kunde du tjäna mer på o vara arbetslös än o jobba heltid.. De är INTE okej!


Ja detta är väl de stora frågorna.. ser jag till de blå vill de i dessa fall:


1. Sänka skatten

2. Ta bort taket helt eller höja ordentligt på studernade då som anser att kan man både jobba och studera samtidigt ska man ha full rätt till det!

3. Ingen kilomterskatt här inte!

4. Behålla a-kassan som den är.. de ska inte vara Guld och gröna skogar att vara arb. lös.. inte att man ska behöva gå på gatan men klarar jag mig på fullt bidrag och lån totalt 7900:-  i månaden (utan större problem o jag har häst dessutom)  bör alla arb. lösa oxå kunna överleva på en mindre summa.



Ja.. visst jag kan hålla med om att de blå ibland är hårde mot arbetslösa o dyl, men vi har det BRA i sverige som de är.. herregud, vi är ett I land och våra problem är egentligen små!!


Annars då med skola, vård och omsorg.. de säger rätt likadant hela bunten om jag ska vara ärlig! bort med arb lösheten, bättre skola, bättre vård och omsorg, blablabla..


/Emma



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0