Världens sämsta och världens bästa hästköp..

.. hur kan de egentligen gå ihop?
Men de e faktiskt så.. beror ju inte på köpet såklart att min häst har en ligamentskada men har aldrig lyckats ha såå otur med en häst tidigare, "sämre köp" får man leta efter, ha,ha! samtidigt är det den Absolut underbaraste, och tillgivnaste häst jag ägt! Skulle säga den bästa oxå.. för hon har A.L.L.T!!! Precis när skadan kom, i början av juli då sa jag att jag skulle ge upp detta.. de blir ingen mer häst o jag hade i tankarna att ge ut på foder, sälja till avel o dyl om hon ej skulle bli bra.. Idag när man fått ännu lite mer tid med denna individ vet jag att det aldrig kommer att ske. Blir hon ej ridbar igen då behåller jag henne och avlar på, men som de känns nu kommer underbara älskade Q få vara mig trogen resten av sitt liv! Jag har aldrig och kommer aldrig få en sådan speciell och trevlig häst igen för hon är verkligen 1 på miljonen!









OCH jag har alltid sagt de.. med den stammen och ridbarheten, helt okej extriör och ett sjuhelvetes psyke är det en skam om inte Q får bli mamma i framtiden! Om de sker om 1 år eller om några år framåt återstår såklart att se och jag peronligen ser gärna att de dröjer nått år iaf=)
Men hon har ju en stam som talar för sig själv:

Quinar Z (Quidam De Revel) - Atlantus Z (Athlet Z)
Mamma är ett av Zangersheides avelsston och hon har Z-hästar hela vägen (bla Almé Z och Aloube Z)


SNYGGA PAPPAN QUINAR Z...



Superkända hingsten Quidam De Revel som farfar...




Farmorsfar är Aloube Z..


morfar Atlantus Z...




Och så morfarsfar Athlet Z



och i fjärde led återfinns denna stjärna både bakom athlet Z och Aolube Z nämligen Alme´Z..



Så nog finns de ju topphingstar i hennes stam och de är ju alltid extra skoj=)

Nej nog talat om detta!

//Emma

Kommentarer
Postat av: Susanne

Ja Emma du har världens finaste häst! Helt fantastisk o vilken skalle- jag leasar gärna ett föl på henne om det blir tal om avel. Tänk dig For Pleasure. Vore helt fantastiskt, kan inte bli annat än perfekt =)

2010-09-30 @ 10:48:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0