Älskade lilla Q...

Ja de var den hästern känns de som.. suck, just nu är hästlivet INTE kul! Jag köpte inte häst för att den skulle stå i en hage och vara söt.. jaja, de blir inte alltid vad man tänkt sig och med tanke på att hon är halt IGEN efter bara 7 veckors igångsättning där vi inte ens hunnit trava över en bom eller gjort några avancerade saker så lär hon knappast bli bra inom en snar framtid.. fan hon stod i boxhage från juli-mars.. började skrittas i januari.. så ja.. vad ska man säga.. hade gärna slutat med hästar när Pelle dog typ! Sluppit allt detta som bara kostat pengar och jag har inte fått ut nått av de.. :(
Nu älskar jag verkligen denna häst så jag ångrar inte att hon kom till mig.. så nu lägger jag av med ridningen och ska låtsas vara nått så roligt som uppfödare!
Hahaha tänker ni alla, jo tack de tänker jag med! Men, men har en duktig syster som nog tycker detta är roligare än vad jag tycker så hon tittar på hingstar, räknar foderstater och priser o allt möjligt! Tur de, för utan henne skulle jag inte ens försöka ge mig in på detta!
Ska ringa ATG för en Ul undersökning då hon ej visar brunst så vi ser var hon ligger, sen förhoppniongsvis kan hon åka iväg redan om en vecka eller max två för betäckning!
Ja de var bara välja hingt då.. bland ungefär flera hundra stycken! Inte lätt.. i alla prisklasser oxå, från en språngavgift på 2000 till 200000, men har väl inte tänkt lägga ut riktigt de största pengarna första året då hon aldrig haft föl. Dock vill man ju ändå ha en bra hingst med lite meriter och som lämnat gärna rätt bra.. så ja vi får se.. kikar på Stakkato, Heartbeat, Camaro M, Stalypso, Kannan, mfl.. är ju en hel vetenskap detta=)





suck, jag saknar redan o rida denna prinsessa...

Nä nu ska jag plugga vidare!

/EMMA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0