PDOL, thaimiddag och kvällsdopp

Hej Hej!

Förra helgen var det ju årliga PDOL. Åkte dit av den enda anledningen att se The Ark avslutningsshow! Var grymt bra, och så stod vi riktigt bra och långt fram så man fick stämningen med sig=)
I övrigt kändes PDOL otroligt tråkigt.. typ fjortiskalas! Jag vet inte om det är jag som börjar bli gammal eller om det var ett tråkigt år, men nja.. de var verkligen mest fulla småglin överallt;)

Började PDOL tidigt på dagen med syrran och hennes barn, här e lilla Elias som åkte karusell=)

Tyvärr blev korten på The Ark inte vidare bra i mörker och med mobilkamera men de får duga=)




Veckan som gått har mest bestått av jobb, men har även hunnit med kvällsdopp i arvidsträsk och lite annat mys! Fredagkväll bestod av filmkväll här hemma (vi surrade faktiskt mest=) Såg I rymden finns inga känslor då bara jag och Karin sett den tidigare!=)

Lördag blev det Thaiafton här hemma! Vi lagade en fantastiskt god 5 rätters middag med ingridienser från thailand och recept från Goy och thaithai!
DET BLEV SÅÅÅÅÅ SINNESSJUKT GOTT!!!
Bjuder på bilder på maten!

1. Thailändsk sallad med tigerräkor och chili/limejuice
2. Thailändska vårrullar (sååååååå goda!)


3. Tigerräkor i ostornsås med grönsaker och ris


4. Kyckling i kokosmjölk med grönsaker och kryddor från thailand (thai basilika, citrongräs och ung färsk grönpeppar bla)


5. Thailändska pannkakor med banan!

Gud vilken god middag! och mätta var vi verkligen!
Mellan måltiderna blev det lite film




2 bra filmer, den första (Black Swan) är ju ngt speciell men mycket sevärd.
Den andra (Loove & other drugs) var rätt rolig och sorglig på samma gång!

Idag försökte jag sova så länge som möjligt men syrran väckte mig vid 11.45.. ja jag ska ju ut på natt så ska försöka sova en timme till nu ikväll! Sista jobbveckan sen har jag lov 2 veckor innan skolan drar igång! Kanske har lyckats lösa så jag får gällivare istället vilket skulle underlätta en hel del! Ja vi får se helt enkelt!

/Emma


Kommentarer
Postat av: Erika

Shit vad flitiga ni var som lagade hela 5 rätter?! det såg verkligen gott ut! Skulle man kunna få receptet på kycklinggrytan? ;)

2011-08-07 @ 21:06:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0