23 december!

Idag är det dagen före julafton.. klockan har nyss passerat midnatt, jag är pigg som bara den! Kan hända de beror på att jag tog en p-nap på typ 2 timmar ikväll.. hade sån hemsk huvudvärk så tog en alvedon o lade mig för o vila.. sen small jag av..
ja frisk e jag ju inte.. senaste dagarna har jag snittat minst 10 timmar per natt.. inte normalt för mig som vanligtvis trivs som bäst med 6.5-7 timmar!
En positiv sak när man inte e så jättefrisk e att de e superskönt att se tv o ligga i soffan med en kopp the och två mysiga katter! Ser O.C så det bara sprutar ur öronen! Kanske inte i samma tempo som Simon för han är ju varken normal vad gäller O.C tittande eller the drickande, hahaha sorry men det e sååå kul Simon så jag måste bara få skriva de här oxå;)

Ikväll fick jag ett supersuuuug efter löjrom så 15 minuter före coop stängde slirade jag in på parkeringen och köpte.. jo just de LÖJROM! Sååå gott, om än det är såååå dyrt! så då gjorde jag löjromstoast med avakadocreme till mig och niklas ikväll. inte så dumt sådär 2 dagar före juleafton=)

har packat ned alla julklappar i ikeasäckar ikväll.. ska till mamma med dem imorn, och så en säck till niklas föräldrar så det blev mycket! Länge sedan de vart o köpa såhär mkt paket.. många kronor har spenderats men det är ju bara såååå kul!
Vårt gula eller fula rum (kalla de vad ni vill) är TOMT på möbler, lister, ja ALLT! nu ska det bara skrpas till på tapeterna så kan de börja måla och tapetseras där inne! Tjihooo! Dessutom är niklas ledig 27-31 så lite borde vi få gjort då!! måste ju bara hitta en supersnygg tapet o beställa oxå.. sen blir det en IKEA tripp i början på januari för lite inhandling av snygga kontorsmöbler. Ska hitta en snygg hissgardin dit in oxå, men jag ser heeeela rummet framför mig. kommer bli ett supersnyggt kontor och så skönt o slippa se alla dessa papper i kök o vardagrum..

Ska passa på och be om ursäkt för att jag ej vill ha fest här på juldagen oxå.. men när jag varken är frisk eller har "barnvakt" åt mina små hjärtan vill jag inte ha fulla, stumliga, jobbiga och nedkletande folk hemma hos mig.. har lite fobi sen kräftskivan då jag städade sååå jävla länge efteråt.. hittade gräs inne i huset bakom soffan och i gästrummet flera veckor senare.. skurade typ 3-4 ggr och diskade ungefär 10 maskiner.. nää det var jätteroligt, men det är inte kul efteråt...

Idag har jag även gjort årets julköttbullar. Fick en klar 10 av 10 poäng! Shit, alltså jag kan inte baka eller laga mat speciellt bra, men just dom där julköttbullarna gör jag magiska!! riktigt stolt över att jag faktiskt e bra på nått i köket;)

en rapport kvar men jag orkar inte ta tag i den nu.. har gjort 4 av 5 som e inprincip klara.. småputs men de ska ju in runt 9 januari så de e lugnt! jag tar tag i sista rapporten (som jag ändå gjort 1/3 på) efter nyår.. någonting roligt att se framemot ska man väl ha runt 3-4 januari oxå, hahaha!


Sist men inte minst, idag fyller världens bästa syster år!!!! GRATTIS!!!!!
(om jag inte är helt fel ute så fyller syrran faktiskt 28 år, shiiit det e fan nästan kärringvarning på den åldern;)

/Emma



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0