Jaha, december är här!

JAG vill ha snö! Ge mig snö, helst NU!!! herregud, jag har insett att nej de blir verkligen ingen jul utomlands.. jag har ju redan ångest över denna snö som aldrig infinner sig!
Det är INTE normalt att det är +3 grader i början på december o snöfritt!

Jaja.. nog om detta!

Skolan, rullar på! Har varit på 3 veckor praktik nu. totalt 10 veckor denna termin! De börjar kännas.. de e rätt drygt o plugga och ha praktik samtidigt! det blir liksom 100% + 100%..= lite för mycket för o hinna njuta av annat! Nu är det dock innevecka + seminarium till veckan o sen e de bara plugga på (3 arbeten) fram till 9 januari + en hemtenta, och en 30 min redovisning!=) så jag har de jag gör=)

Julfint har det blivit här hemma.. och nya tv:n har kommit upp på väggen.. dock kändes de ungefär som om vi kunnat ta 60 tum för vår vägg slukar liksom allt man sätter upp där=)
Lite planer på o göra nått åt fulrummet finns oxå! Rätt mkt.. nu ska vi bara få tummen ur och KANSKE (ja mkt kanske) slipa golv och väggar (10lager tapet) och så måla/tapetsera! Vet ju EXAKT hur det ska se ut.. nu ska vi som sagt bara få tummen ur!

Julklappsinköpen går bra! Har inte allt för många kvar.. ska in en sväng imorn då vi ändå har lektion mellan 13-14.30, kan jag handla bort lite mer... sen har jag de mesta klart för mig.. inte alltid jag ids åka in till stan bara!

Luleå Hockey ångar på.. Näää, jag ljög.. eller? Jag vet inte vad jag ska säga.. ser man till statistiken så är de inte så pjåkigt.. vi har tagit poäng 9 matcher i rad.. min kära pappa sa då "jo, men 1 kanske 2 poäng de räcker ej.." så jag var tvungen att sätta mig ned och räkna lite på detta..
På dessa 9 spelade matcher har vi skrapat ihop 17 poäng.. låter inte så mkt men det är faktiskt dryga 1.9 poäng per match..
slåt du ut dessa 1.9 poäng per match i 55 matcher är Luleå uppe i 104 poäng.. det är faktiskt 16 poäng mer än förra säsongen (då tog vi 88 poäng) och mer än vad det lag som tog flest poäng förra säsongen (96).. så..
Min slutsumma: Luleå är nog inte så förbannat dåliga just nu ändå!
Ser man ännu en gång på statistik så slutade vi på 88 poäng förra säsongen.. PRICK 1.6 poäng per match alltså..
Just nu med 27 spelade matcher har vi skrapat ihop 1.62 poäng per match (alltså med denna skörd skulle luleå sluta på 90 poäng denna säsong!
Ja det är väl sant, statistik ljuger aldrig, vi e alltså bättre än förra säsongen!!!=)
Okej.. Luleå ÅNGAR på i elitserien!!!;) Där har ni det, facit i hand!

//Emma

Kommentarer
Postat av: Vendela

Hejsan,

vad kul att göra om i fulrummet! Det skulle vara roligt om du vill visa upp ditt projekt på Byggla.se. Är du intresserad kan jag erbjuda en morot. Vi har även en golvtävling och badrumstävling som pågår just nu. Maila mig på [email protected] så berättar jag mer!

/Vendela

2011-12-07 @ 16:58:07
Postat av: Vendela

Hejsan,

vad kul att göra om i fulrummet! Det skulle vara roligt om du vill visa upp ditt projekt på Byggla.se. Är du intresserad kan jag erbjuda en morot. Vi har även en golvtävling och badrumstävling som pågår just nu. Maila mig på [email protected] så berättar jag mer!

/Vendela

2011-12-07 @ 16:58:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0