Fredagen gick i filmens tecken!

I fredags hade vi film-maraton! Ngt jag aldrig gjort förr men herregud vad trevligt de var=)
Började dagen kl 08, åkte till stallet vid 09 och sen var jag barnvakt åt Elias fram till lunch!!=)
Då möttes jag, Sara och Malin upp på konsum där vi köpte lite ätbart och sen vidare till ok där vi hyrde filmer!
och sen satt vi igång! Gjorde tatziki till lunch med färska vitlöksbaugetter och åt detta till en helt suverän film DEAR JOHN!!

Å... en helt fantastiskt vacker film.. drama så självklart rätt sorlig.. men de var nog nästan den bästa på hela eftermiddagen/kvällen!

Efter Dear John kände vi att en svensk komedi var på sin rätt så vi såg PRINSESSA

För att vara en svensk film otroligt annorlunda och fin.. Bra faktiskt, fast jag skulle inte sätta den som komedi, snarare som drama mot komedi!

Efter Prinsessa drog vi fram en Disney klassiker, det blev tillslut Pocahontas

Denna film behöver nog ingen närmare presentation men var riktigt kul för de var säkert 10 år sen jag såg den sist!!
Mitt i Pocahontas kom Simon med middagen bestående av Pizza=)

Nu hade då Simon kommit med i vårat film-maraton så då var de slut med disney och kärlekstrams. Blev en superhärlig komedi o form av Yes Man!

Underbar komedi som jag länge tänkt se så nu äntligen fick man se den=) mycket mycket skratt!

Lagom till 5:e filmen kom Andreas och Nicklas, så då slog vi igång en Thriller vid namn Frozen!

Mycket obehaglig och psykiskt påfrestande thriller som var riktigt riktigt bra.. kryper lite längst kroppen på en!!

Sista filmen blev den klart töntigaste. Vi hade bestämt oss för att avsluta med en härligt dålig komedi (men en snygg kille som en av huvudrollerna) det Blev Crossroads;)


Kl 00.00 ganska exakt tog sista filmen slut.. då hade jag, Malin och Sara sett film i 10 timmar och 30 minuter! (totalt 6 filmer) Vi hade som mest 10 minuters paus mellan filmerna=) Simon kom in under 3:e filmen och Nicklas och Andreas såg de 2 sista filmerna!!
Sjukt kul och mycket gott med tatziki till lunch, pizza till middag och så chips, godis och popcorn under heeeela dagen och kvällen!!!
Kan säga att de kommer o göras om.. vi måste ju försöka slå rekordet på 6 filmer.. kanske till påsk? eller sommaren!! De är nått man inte gör varje vecka iaf=)

/Emma





Kommentarer
Postat av: Emelie

Jag vill vara med då!! :D

2011-01-23 @ 19:57:01
URL: http://emmeee.blogg.se/
Postat av: Karin

Oj jäklar vilket maraton!! :D Frozen såg jag och Stewen, SHIT vilken film - hade ont i magen hela tiden typ! Och Yes man är ju såå himla rolig :D En annan är ju I love you man, sett den?? Fruktansvärt bra :D

2011-01-23 @ 20:37:30
URL: http://tjofftjoff.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0