Nyårslöften!

Ingen mer än jag som gav nyårslöften detta år?=)
Ja löften och löften.. de e mer vad jag måste ta tag i med mig själv, för MIN egen skull!

1. Jag har sagt de alldeles för länge nu.. mamma e arg för att jag aldrig gör nått åt de, men nä nu jävlar e de dags och sluta kämpa emot! Nu under första delen av året ska jag faktiskt ta och besöka en ortoped och sjukgymnast för att kunne få hjälp med mina problem=) Ja nog för att jag är mkt väl medveten om att mina nervskador kommer bestå, men mer få tips, hjälp och råd hur jag ska träna upp och vad jag ska tänka på med hela höger sidan och framförallt foten! Skulle faktiskt gärna få en DT röntgen på foten, för helt ärligt e de alldeles för mkt brosk i den + att den jämt e ngt svullen på ovansidan.. ngt galet e de, men har å andra sidan vart så enda sen olyckan så...

2. Jag ska boka tid för att operera/lasra/bränna bort mina två "stora" födesemärken på ryggen. Ja usch.. efter alla föreläsningar om detta så vill jag helst ha bort dom snarast möjligt!

3. Börja träna på gym/simma. Ja jag måste börja komma iform.. jag har blivit sjukt lat, och kan väl skylla ifrån mig på att de mesta jag gör smärtar. Jag tycker de e kul att springa men inte om jag måste äta tabletter efteråt.. de e samma sak när jag cyklar.. tror de e en dålig rörelse.. ridningen går ju bra faktiskt.. så jag tror de mesta handlar om att jag måste komma "över gränsen" för ridning ska egentligen inte ens gå att genomföra så bra som de gör inprincip.. de  fungerar så allt handlar bara om vilja.. dock ska de bli skönt att få veta vad jag ska och inte ska göra.. sist jag pratade med min sjukgymnast och ortoped fick jag inte fortsätta om de började smärta.. så hur lätt är de då.. men nu jävlar säger jag bara! Emma -7kg fläsk före sommaren jajomän och gärna +2kg muskler.. summa kardemumma -5 kg! PERFEKT!


4. Resa! Ja jag måste bara ha med resandet som en del ngt jag SKA göra för att må bra! vi får se.. men iväg kommer vi att komma.. vi pratar rätt mkt redan nu.. jag åker ju gärna nu i början av mars, men vi får se om de går att lösa med hans företag. annars snackas de lite om Paris till våren, New York till försommaren, grekland, försommaren eller ngt annat ställe i början på sommarlovet! Som sagt.. iväg kommer vi att komma de e jag nog nästan helt säker på.. frågan är bara när under året och var!=) (ja och för er som inte fattade.. vi kommer inte åka på alla dessa ställen, utan mest troligt ett, kanske två av dom)


5. NJUTA AV LIVET!! Ja det sista och abslout viktigaste löftet! Njut av livet för det går inte i repris!

/Emma



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0