Sol, bad och semester!

Hej!

Denna vecka har verkligen bjudit på BRA väder!!
Onsdagen så var det så varmt så jag for till syrran som köpt en pool till Elias och där låg jag sen.. i barnpoolen=)

Såååå underbart! Mosters lilla hjärta=)

Torsdagen drog jag, Malin och Simon till krokträsk, där vi låg ensamna på en sandstrand med brygga! Lovar er det var hur skönt som helst! Köpte även med oss fika, vindruvor, körsbär och såklart JORDGUBBAR!! Mmmm, svenska, färska jordgubbar.. inget fejk med några från utlandet;)
Första doppet togs oxå.. FAST.. de var inget dopp.. de var snarare BAD! Vi badade hela 4 ggr den 9/6!! Det har nog aldrig hänt! Var säkert i runt 15 minuter per gång! Fantastiskt svalkande och skönt!

Här är jag och Malin i plurret! Självklart bildbevis då detta är en klassisk tradition från högstadietiden!!

och här ovan är även Simon!

Ja efter en heldag på stranden, åkte vi och käkade ute, sen spelade vi Disney Monopol här hemma och avsltade med en film (Hiitta Nemo!)

Världens gulligaste och roligaste Monopol!!

Fredagen bjöd på ännu bättre väder (om de är möjligt), runt +34 grader i skuggan under dagen! SINNESSJUKT!=) Fast jag klagar inte!
Åkte ännu en dag till krokträsk, men bara till mitt på dagen för sen åkte jag och Malin och hämtade hem min och Nicklas nya lilla prinsessa

För tillfället e hon och Sigge mkt avvaktande mot varanddra.. haha, men de löser sig nog.. de har redan tinat upp rätt mkt sen de såg varandra första gången, men jag har en liten bitter gubbe här hemma som tycker de e orättvist att inte han får all uppmärksamhet;)
Fredagkvällen bjöd på 2 filmer: Touristas och Insidious!!

(haha, såg de blev finska där;) Touristas var bra, inte så mkt skräck egentligen, mer thriller men spännande och höll en rätt inne i filmen hela tiden! Så var ju JOSH DUHAMEL med, vilket gjorde filmen ännu bättre=)


Hade sååå höga förväntningar på filmen och sen var den bara SÅÅÅÅÅ fruktansvärt dålig! En av de sämsta skräckfilmer jag sett! Spärade totalt, dåligt gjort.. skrattretande demoner.. Nej fy, tummen ned för en kass skräckfilm.. förstår varför den ej kom till så många biografer i sverige!

Lördagen bjöd på ännu en varm dag! Runt +30 hela dagen! Därför åkte vi på OK och köpte badmadrasser (Jag, Simon, Malin och Andreas) sen tog vi ut dessa mitt på sjön och låg där flera timmar! Oj såå skönt det var!! Hade ävne med oss jordubbar och vindruvor=)
Har faktiskt lyckats få liiite färg dessa dagar! Ja jag kan aldrig minnas att jag lyckats få en vit rand fråån bikinin tidigare i Sverige, men de e tydligt det faktiskt går=)
Kvällen bjöd på 2 filmer.. en skräck (Shutter) och så Disneys klassiska Robin Hood, ja ni får ursäkta men vi är mycket för tecknade disney filmer, hahaha! Iaf ibland=)

Denn film var intressant och bra, slutade absolut inte som jag trodde=)


och så klassiska Robin Hood!!

Idag är det söndag och ingen sol framme! Dessutom bara runt 15 grader.. Tråkigt, men, men.. vi fick ändå 4 dagar med hur mycket värme helst, runt +30 och ändå upp till 34+ som varmast i skuggan!! Nu skulle de faktiskt behöva komma lite regn för gräset och växterna! OCH MINA JORDGUBBAR!! De växer så de knakar men jag får ju ha på vattenspridaren på dom varje kväll i denna hetta=)

Nu ska jag åka till stallet! Har ridit två av dessa varma dagar men de har blivit sent på kvällarna när den värsta värmen försvunnit! Till och med hästarna tycker nog denna hetta varit rätt tuff!

//Emma (tycker jag vart rätt duktig med bilder.. okej många e ju googlade men de andra är från min iphone! Tar ju rätt bra kort för o vara mobil måste jag säga! Ja sen måste jag ju bara avsluta med att säga att jag avgudar min mobil! Underbar!=)

Kommentarer
Postat av: Karin

Kul med bilder! :) jag tyckte Insidious var sjukt obehaglig men vi såg ju den på bio, blir ju lite maffigare då :P kanske inte hade varit lika bra hemma :p Jag vill också bada!! här regnar det.. :( första gången på fleeera år som jag inte badar innan examen. :P

Vad coolt med hästen :) jo jag läste att det uttalas jättekonstigt, typ SEER-shuh..

2011-06-12 @ 12:58:24
URL: http://tjofftjoff.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0