En helg jag sent kommer glömma!

Denna helg innehöll nog det mesta en helg ska innehålla! Ja fredagen var filmfredag då vi åt fruktsallad och såg Quarantine! Grymt bra film (trodde jag inte, jag inser mina misstag Simon=) Som vanligt är våra fredagar (ja framförallt fredagar) bara bäst! Alltid lika trevligt!



Lördagen bjöd på stallfest.. de e faktiskt kul o umgås med lite hästfolk ibland - dricka cider, äta gott och surra häst!=)

Söndagen bjöd på hockey.. och ja.. inte vilken hockey som helst! Århundradets häftigaste match! Ja herregud, läs alla krönikörer på aftonbladet, expressen, m.m. dom e ju lyriska!
Var nervpirrande, sinnesjukt och helt underbart! Att i 7:e avgörande matchen vinna.. i förlängning, ja de e inget för svaga hjärtan=)
Jag skulle kunna skriva 3 sidor om bara denna match.. hur otroligt de var, men de får räcka såhär: De var 10 år sen vi var i semifinal sist! Fy fan! Nu jävlar ska vi ta ske-å!!!!
Avslutar med denna underbara bild på Sandström och Burra! En bild säger mer än tusen ord och för er som vet vem Thomas ROS är och följt hans blogg, ler säkert rätt mycket åt detta=)


Ja har ju självklart ridit oxå i helgen.. Gullan har skött sig mycket bra! Längtar så tills vi ska få börja gloppera lite=)

/Emma






Kommentarer
Postat av: Simon

Helt sanslöst alla hockey matcher jag sett live före den här bleknar bort, en match som hade allt! och om det är nått som ska komma i närheten av att slå den skulle väll vara nu mot SAIK då eller en guldmatch på hemmaplan någon gång i framtiden men utöver det har jag svårt att se att nån match någonsin kommer upp i samma grad som denna! wow alltså helt otrolig match....



Ja där ser man ja :D filmen jag kanske inte tjatat om att du ska se men i alla fall ofta nämnt att du borde, var faktiskt bra... tänka sig :D



Och tillbaka till matchen eller kanske mer till den där bilden.... trodde knappt den var sann när jag först såg den :D helt klockrent... Linus har lagt upp en URL på klippet på Facebook som dom hänvisar till på bilden, där Ros sitter på nått hotellrum i Luleå förmodar jag och säger där hur arg han är för att Luleå vinner matcher mot DIF och hur det typ skulle vara bra för svenkhockey om Luleå förlorade kvarten mot DIF("Stockholms Pride" Lag).

Så det var extra skönt att kunna slå Ros och "alla" Stockholmare(Stockholm har ju i alla fall två lag men djurgårdare vill ofta mena på att dom endast har ett... deras) på fingrarna och som grädde på moset kom den där bilden :D så grymt skönt! och vilken otrolig match!

2011-03-21 @ 23:12:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0