Rastlösheten skriker över mig!

HEJ!

Just nu är skolan väldigt lugn. Ja så lugn så att de känns som om jag just nu inte går skola utan har lov eller semester! Har ett arbete men eftersom jag (flitig som jag är) redan gjort detta arbete som ska in på fredag är det just nu lugna gatan. Ska såklart läsa igenom o kanske lägga till en rad men det är som sagt klart till 99%. Mer stavfel och så som måste checkas av!
Och då tänker ni alla att en ny kurs startar på måndag.. nej men se så fel man har.. för vi har typ "uppehåll" i 2 (!!) veckor sen.. fattar ingenting, men de e nå omtentamensperioder o sånt!
SÅ lugna gatan här! Rastlösheten skriker över mig!! Hade tänkt mig ut och springa idag! Jag och Nicklas var nämligen ute och gick över en timme igår och sista 1 km joggade vi. Jag blev så sugen så jag bara drog iväg.. i vinterkängor, hahaha! Det roliga var att de kändes bra, åtminstone för stunden. Nog får jag bita i det sura äpplet då jag e så trög att jag inte springer i mina specialskor så igårkväll högg det som de kan göra ibland när jag gjort nått jag inte får göra. Dock var smärtan i både bäcken o höftkula + led borta imorse.. är bara lite stel så de känns bra!
Ja tillbaka till att jag SKULLE springa.. ja vädret var ju inte kul.. KALLT och storm! jag vill ha sol och vindstilla.. de blir så halt oxå när de e kallt då de ligger kvar is på vägarna än.. jaja, fredag kanske jag kan dra iväg o jogga lite!

Utlandet skriker efter Emma! Mamma och pappa drar ju iväg här om bara ett par dagar (10 lr nå) unnar dom verkligen detta! framförallt mamma, så får hon njuta av sol och bad och god mat innan denna helvetesbehandling ska starta! nästa vår (då behandlingarna e över) då ska jag o mamma åka till Paris eller kanske Rom och njuta av alla sevärdheter och livet i sig!! Låter trevligt va??!! Jag längtar då redan;)

Igår var det dags för semifinal nr 1 att dra igång.. kampen om Norrland som den så fint kallas! Borta spel för luleå mot ske-å alltså, dessutom med endast 4 ordinarie backar + en junis. Trodde på klar förlust till Luleå i o med att super niniimaa (fråga mig inte hur mång aaaaa och iiiiiii det ska vara i namnet) han var iaf borta!
Hör och häpna då luleå med ett hjärta och en vilja av stål VINNER!!! Herregud vilken känsla!! Innan denna säsong var ja NÖJD om vi skulle ta oss till kvarten.. de har liksom vart så senaste åren.. kvarten eller ingemanslandet! Nu är vi i semi och dessutom VINST i ske-ås borg! Det får en att börja hoppas.. börja tro att vi kanske kan nå en FINAL!
Herregud.. det är sinnessjukt, och hur det än går.. ja exakt HUR den än går har Luleå gjort en fantastisk säsong med dessa spelare.. VÅRA bästa spelare är så "dåliga" att de inte får vara kvar i HV71 (niinimaa) eller är 29 år och alltid spelat i allsvenskan (elias fälth) eller en tränare som aldrig stått i ett bås i elitserien eller högre (Rönnqvist) eller en Jonas berglund som vi kastar in direkt från Piteås jävla div1 lag eller vad dom nu spelar!
Förstår ni själva nu vilken bedrift herr Jonas Rönnqvist gjort!!! Han har fått ett gäng allsvenska spelare, några avdankade föredettingar, och ett par unga skägglösa grabbar att tillsammans slå ut lag som förra året var i en final.. lag som tjänar faaan så mycket mer än luleå, lag med stjänor med en lön på 300000 i månaden.. Luleås hjärta visar inga gränser och jag är bara så imponerad över hela laget!!! Luleå har förstått innebörden av att hockey är ett LAGBYGGE där alla ska dra sitt strå till stacken, där ingen är rädd för att kasta sig o täcka skott, där man stårupp för varandra och offrar sig för sitt lag!! Tack Luleå för detta!

Det är mycket hockey nu.. ni får ursäkta mig för det men med denna säsong och att vi är i semi får man helt enkelt stå ut med detta!!

Nu ska jag hjälpa nicklas med lite papperarbete.. jag säger bara det "Bli aldrig egen företagare.. fy fan vad mycket papper o skit=)

/Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0