Florida del 4

hej haloj!
 
Insåg att det här med min fina sammanfattning av denna floridaresa inte går så bra! haha, men nu ska jag väl banne mig ha lite tid!! Lillan är hos sin pappa och myser så då passar jag på!!
 
Dag 2 på Disney var som sagt övriga parker så de var full rulle från morgonen!
Började på Disney Hollywood Studios.. den bästa av disneys parker tycker jag fortfarande.. tyvärr oxå den som lämpar sig bäst för vuxna så jag fick inte åka så mkt men gick runt och strosade.. Disney är betydligt mer än karuseller!
Bjuder på några bilder från undebrara hollywood studios!!
sötaste Nalle Puh=)
 
och precis som sist var jag ju tvungen och se musikalen skönheten och odjuret! Den är såååååå bra!!!!!
 
En av de häftiga åkattraktionerna!! Med massa härlig rockmusik! Den heter "Rock `N Roller Coaster, Aerosmith"
 
Efter hollywood studios var det dags för sista disney parken.. Disney Animal Kingdom.. hade egentligen kunnat strunta i denna park då det är lite som en djurpark + ett par karuseller men någon timme spenderade vi där och visst, det är ju alltid skoj att se tigrar, fladdermöss, m.m.=)
 
två fladdermöss som sover.. blää.. vidriga om ni frågar mig=) Påminner om mumier;)
 
 
haha, ser ni här.. från lejonkungen=)
 
Det var det från Disney.. tog faktiskt inte överdrivet mkt kort på parkerna då jag tog så ooootroligt mkt från förra resan.. det mesta såg ju rätt likadant ut så=)
 
Efter Disneyparkerna 2 dagar så tog vi en heldag ledigt där vi cruisade runt lite, solade och badade vid VÅR egen pool och hade de allmänt trevligt! kvällen bjöd på BIO, en helt fantastisk bio där man åt middag inne i salongen! Rekomenderas starkt att göra om ni nån gång är i Orlando, billigt dessutom!!=)
 
Men efter en dags "vila" tog vi återigen tag i parklivet.. denna gång mot Universal och det som vi såååå länge velat se HARRY POTTER landet!!
Vi började dock dagen med att besöka Universal studios (inte parken där harry potter landet finns!) Här finns verkligen en massa skoj att åka om man är av det lite tuffare slaget=) Inget för småbarn eller mesar.. ha,ha inte åkasjuka heller kanske;)
 
en av de största attraktionerna är berg och dalbanan som syns längst bort.. den är grymt häftig, om än den inte är riktigt så cool att åka som att se på=)
 
min favoritattraktion förra gången var mumien!! Här är ingången till den=)
 
 
ett mysig liten reataurang bland alla veteranbilar från olika filmer=)
 
lite vacker miljö! hard rock cafe skymtar till höger=)
 
och här sätter jag punkt för denna dag.. för här är vi nämligen på väg in mot nästa universalpark (adventure of universal och vårt Harry Potter land.. men min dotter är hungrig så det får bli en annan dag!! :)
 
//Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0