Florida del 7

Ja slut på Harry Potter landet men det finns ju betydligt mer på adventure of universal! En grymt rolig park där jag förra gången verkligen älskade jurassic park delen, och nu hade dom fått in mer vattenåkattraktioner! Kan säga att jag längtar tills nästa gång jag åker (då ska jag inte vara gravid har jag bestämt!) En gång med bebis i magen får räcka på ett sånt nöjesfält.. får planera bättre helt enkelt, hahaha=) Nää är såå glad vi åkte och att resan blev av men tror inte jag åker till usa som gravid igen med tanke på att man nu oxå har ett barn vid sidan om!
2 bilder från Adventure of Universal kommer här!
här står vi framför en magisk fontän/staty.. minns tusan inte namnet, men förra gången vi besökte usa blev jag och nicklas dränkta av denna staty/fontän som helt plötsligt slungade ut vatten.. skulle lura andreas och stina men de slutade med att bara jag blev blöt, haha!
 
En av kvällarna i Orlando gick vi på hästteater! Fantastisk och vilka vackra araber som var med! Även andra raser men blev extra imponerad av araberna! Super föreställning om än man inte är hästtokig! Såklart förstår ocvh ser jag på ett annat sätt men de var ju en teater (lite disney stuk) fast med mycket hästar med typ! Dessutom åt man ju en härlig middag samtidigt som man såg föreställning!!
Arabian Night heter det och går att kolla in på deras hemsida http://www.arabian-nights.com/
Fick tyvärr inte alls några bra bilder på denna show, bjuder på 2 bilder från hemsidan:


otroligt häftigt! Sen reds det fin dressyr där både passage, piaff och galoppombyten visades upp! det var en show som innehöll alla grenar (nästan) inom ridningen.. western, voltige, kadrilj, hoppning, dressyr, NH, m.m.!
Helt klart värt ett besök, inte speciellt dyrt heller (om jag inte minns fel runt 300-400:- för show + 2 rätters middag och fri dryck!)
 
Sista kvällen i orlando blev det att åka till Tampa för NHL hockey! Var ju där och såg hockey sist (då mot LA kings) denna gång skulle dom ju möta mitt favoritlag New York Rangers!! Matchen var superbra, det var härlig stämning och kul att få se henke lundqvist live i NHL!!!
 
 sååå snygg Arena!!
 

tog kort på detta förra gången oxå men arenan är verkligen stoor! svårt och fatta hur liten globen är i jämförelse=)
 

och så henke lundqvist!!!!!! En grej jag verkligen kan bocka av på min "att göra lista".. att se henke lundqvist i NHL har ett par år nu funnits med så de kändes så bra när jag kollade tampas spelschema och insåg att vi nog kunde lyckas pricka in då dom mötte just Rangers!!
Efter en härlig hockeymatch så drog vi hem mot huset för att hinna sova ett par timmar innan det var dags att resa vidare.. först mot kennedy space center och sedan hela vägen längst kusten ned till Miami där vi skulle avsluta vår resa!
fortsättning följer!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0