listan..

tycker det flesta brukar fylla i denna "gravid lista" så jag gör väl oxå det=)

När fick du reda på att du var gravid? 7:e decmebr

Var bebisen planerad? nej, faktiskt inte=)

Mådde du illa mycket? ca 2 veckor i v 6-8

Hur blev ditt hår? absolut ingen skillnad vad jag märkte

Hade du mycket halsbränna? Lite om jag drack te på kvällstid, men inget annars!

Grät du för ingenting? Ett par ggr hände de, men inte farligt mkt.

Var du känslig? Nä de tycker jag inte.

Vad gillade du för mat? Mat och mat, ge mig jordubbar!!!

När kände du bebisens första sparkar? i vecka 18

Var du ofta orolig? Ja dagligen... bland de jobbigaste jag varit med om.. gick inte en dag utan att jag funderade om bebis levde, om den mådde bra och växte, utvecklades normalt därinne.

När började du läcka bröstmjölk? inget alls

Samlade du på dig gravidtidningar & böcker? Inte en enda förutom de man fick från MVC

Sparkade bebisen mycket? Faktiskt hade jag en rätt lugn bebis (tror jag iaf) har ju inte varit gravid tidigare så har inte så mkt att jämföra med=)

Fick du bristningar? Nix

Blödde du någongång? Nej

Levde du på som vanligt? Ja verkligen till 100%.. fick skära ned på mina promenader pga av bäckenet, men annars försökte jag verkligen leva på som vanligt!

Hur gammal var du när du blev gravid? 24 år

Hur tog dina föräldrar det? Blev jätteglada såklart!!

Hur tog din partner det? Han blev i det ögonblicket världens lyckligaste människa. helt otroligt glad, men så har han ju längtat efter att få bli pappa ett par år nu oxå så=)

Vart bodde du/ni? I korsträsk

Hur ofta gick du till mvc? Normalt

Hur många ultraljud gjorde du? 3, två hos spec mödra pga av min bäckenskada + det vanliga rutinultraljudet.

Hur ville du att din förlossning skulle se ut? Jag hade hoppats att det skulle gå att föda vaginalt, samtidigt som jag visste att chanserna var små så därför målade jag aldrig upp en bild på hur jag ville ha min förlossning.

Hur började din förlossning? Vaknade klockan 05.00 den 20 juli av molande värk som jag själv trodde var förvärkar men det visade sig vara värkar=)


Hur många timmar tog din förlossning?  Beror ju på hur man ser på de, men från fösta värken runt 05.00 så tog det alltså 15 timmar tills jag snittades.

Födde du vaginalt eller med kejsarsnitt? Akut snitt (hade ett planerat snitt 1 aug men förlossningen sattes ju igång tidigare!)

Hur mycket var du öppen när du kom in?  Minst 6 cm, det ville inte kolla så noga för att ev påskynda öppningskedet mer..

Vilken smärtlindring tog du? Fick en EDA då jag skulle snittas

Hur lång tid tog det att krysta ut bebisen? -

Blev det komplikationer? Nej själva snittet gick superbra och hon både andades och mådde mkt bra när hon plockades ut!

Fick du sy? ja själva snittet måste ju sys=)


Vad tyckte du var jobbigast? att det gick så fort från det att man kom in på förlossningen (19.15) till att hon föddes (20.00) hamnade mer eller mindre i ett litet chocktillstånd ett tag=)

Var du rädd för något? Ja att hon inte skulle vara färdsigutvecklad då hon kom lite tidigare än beräknat.


Skrek du?


Hur många var inne i förlossningsrummet? I operationsrummet var det ca 4 som skötte operation + en barnläkare, barnmorska, narkosläkare och så Nicklas förstås!


Hade du någon nära med dig? Nicklas såklart!!


Hur var vikt och längd? 3285gr och 48cm lång.

Ögonfärg: mot det mörkblå hållet

Hårfärg: brunt

Ammade du? Ja

Ammar du nu? Ja

Hur gammal är bebisen nu? På dagen 4 veckor!

Vad tyckte du om förlossningen? Jag är jätte positiv till snittet som både gick smidigt, blev riktigt snyggt (syns knappt) och har knappt gjort ont från dag 1!!=)

Vill du ha en till? Ja absolut, som de känns nu vill jag ha minst 1 till!!


Planerar ni ett till? Haha, inte än direkt=)


När kommer andra barnet? Skulle gissa på drygt 3 år.

Hur är ert förhållande nu? Jättebra!!


Vilken vecka födde du i? 37 (36+6)

 

Blev ju liiite underliga svar på vissa då jag som sagt snittades, men men.. sånt e livet=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0