Greveholm!

Ja jag läser runt på mina vänners bloggar och årets julkalender skapar verkligen nostalgi!! Jag tänker tillbaka på skolans allra bästa tid.. den sista vårterminen med klassen när världens härligaste gäng valde att göra Greveholm som projektarbete! Underbara minnen!!
Måste ju faktiskt få säga att än så länge har dom knytit ihop 1996 års kalender med 2012 på ett förträffligt sätt! Dels pratar dom om familjen Olsson och varför dom flyttat, slottet och miljön detsamma som 1996 OCH viktigast att spökena är samma! Det gör ju att det verkligen känns som en riktigt del 2! En äkta uppföljare!!!
 
Skulle ha åkt till Luleå på shopping idag men när mätaren visade på -20 kändes det inte okej att traska runt med lilla Amanda..=) Så vi åker nog på fredag istället! Hoppas på liiite varmare iaf!!
 
Igår var jag och Amanda på Body Flex! Tjihoo.. sjukt intressant.. lite flummigt men jag köpte verkligen hela konceptet!!
Klädde även granen och bakade saffransbullar med madelmassa! Blev om jag får säga det själv: DET BÄSTA JAG NÅGONSIN BAKAT!!!!!
Följde ett recept från gomorron Sverige (jag e ju lite tantig och ser sånt på morgonen nuflörtiden=) och det var massa bra tips om jäsning, lite andra ingridienser och såvidare! Så fortsätter vädret vara lika kasst kanske jag bakar lite mer imorn med, haha=)
 
Hunnit städa hela huset nu på förmiddagen, min dotter har varit riktigt trött och sovit i 2 timmar nu! Har nog inte hänt hon sovit så mkt på förmiddagen förutom när hon var riktigt nyfödd! Fast hon e lite förkyld så..
 
Nä, passa på och starta en tvätt kanske!
 
Sist: Tacka vet jag JULRADION!!! Underbart=)
 
/Emma

Kommentarer
Postat av: Evelina

Åh jag missade ungmamma igår, hade velat prova body flex!! :) vad händer nästa måndag?
Jag tycker också om årets julkalender, riktigt mysig :)

2012-12-04 @ 13:02:29
URL: http://evelinalidman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0