Separation!

Ja igår var det separation för min kära hästar! Den lilla fick flytta upp till ÄRF och den stora fick stå kvar.. drygt 1 mil mellan.. slipper dom stå och gnägga dagarna i ända..=)
Gick jättebra och lasta lillan själv utan sin mamma, hade kamera i transporten och hon var riktigt lugn därinne.. inte minsta svettig ens!
Lite ledsen igårkväll och idag har hon fått stå med syrrans häst.. som inte varit så snäll.. haha eller rättare sagt visat vem som bestämmer i hagen.. brukar ju gå till sig på några dagar då rangordningen är avklarad men det gör lite ont i hjärtat när man ser sin lilla häst se så ensam ut.. utan sin mamma, själv i stora världen!
Kanske är för att jag själv är mamma och ammar och sådär, men det kändes verkligen i mammahjärtat! Ikväll var hon dock superglad och åt på hur bra som helst i boxen.. skönt!!
Hoppas vi att Q:s juver går ned bra av sig själv och att vi slipper nå inflammation eller liknande!
Äkta kärlek mellan mor och dotter!
 
Annars har vi haft lugna kvällar här hemma. Jag har varit själv både fre och idag lör.. ovanligt men sant! Eller okej amanda e ju hemma såklart och niklas har åkt till jobbet vid 21-22 så helt själv har jag ju knappast varit men annars brukar de ju alltid vara lite fint folk på besök under dessa kvällar!!
 
Nä nu ska jag gå och läsa lite, dricka en kopp te och varva ned innan sängen väntar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0