En händelsrik dag på datortomografin!

Tjolahopp!
Min hemlängtan har lagt sig lite, inte alls lika jobbigt idag, sen beror de på att jag knappt hunnit göra så mycket mer än praktik och sova;)
En mycket händelserikdag på CT har det varit.. fick bla köra en traumaCT efter en bilolycka och sen gjorde vi en undersökning där du ska följa kontrasten i aorta för att sedan trycka av och exponera bilder i exakt rätt ögonblick.. rätt klurigt och mycket adrenalin pumpade när man sitter och väntar på den exakta positionen.. gäller att inte blinka i fel ögonblick=) Jag lyckades iaf mycket bra och vår överläkare som var i rummet samtidigt sa bara "Oj så fint, det är ju nästan så man blir tårögd";) hahaha;)
När jag kom hem från praktiken vid 16.15 hade jag en mycket jobbig huvudvärk.. för mig hjälper endast en sak vi huvudvärk: vila-helst sova en stund.. sagt och gjort.. jag smällde av och vaknade först 3 timmar senare.. när klockan passerat 19!!! Herregud, undrar om jag lyckas sova inatt?=) Fast jag e redan lite mosig i hjärnan.. det är bra med praktik för man blir slut i hjärnverksamheten och då sover man ju bättre!

Nej nu ska jag ta och tvätta av mig lite, sen blir de och se lite TV och så sängen vid 22 snåret!
Hoppas på en lika spännande dag på CT imorn med;)

//Emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0