lite renovering på G!

Ja vi renoverar ju fulrummet här hemma nu! Tapeter beställda.. de vita tapeterna är hemma redan och den randiga fondväggen skulle komma imorn eller fredag så kanske Niklas syster kan tapetsera till helgen! Blir nog en IKEA tripp nästa helg isåfall=) inhandla lite kontorsvaror och göra rummet mysigt o hemtrevligt=)
Idag har vi iaf hyrt en slipmaskin till golvet! Det är ett gammalt trägolv (från då huste byggdes -46) och de behövdes slipas.. har ett eller två varv kvar o slipa ned + att de ska oljas in, men de gör vi efter tapetseringen!
MEN, hör o häpna.. emma som är såååå duktig har ju tagit bilder på rummet.. så ni får se lite skillnad! Ja ni får bara golvet just nu, väggarna kan ni få när det har kommit upp nått annat än rivna tapetväggar=)


Ja ni ser ju själva hur förjävligt de var=)
Här kommer en bild efter att vi (läs Niklas) slipat 3 varv!



Nu är det grymt dammigt på glovet så ser lite fläckigt ut, men med två varv till och en olja på detta kommer nog golvet bli som nytt! Alla fula rispor och målarfärg som fanns på golvet är borta=)

Ja jag kan ju tillägga att det är min andre hälft som stått för slipjobbet, jag har sett TV, ätiti pizza, tryckt godis och pillat navelludd jag;)


ha, lovade bilder på gardinerna men de blev ingen bra kvalitet från iphonen!
men, jag bjuder på bilderna från hemsidan istället, beställt från textilonnet.se=) myket nöjd, både över kavlité på gardinerna, enkel och snabb levernas och bra priser;)


och så de gröna gardinerna ser ut typ såhär;)


kul med färg i mitt annars så vita kök/matrum!

sen kan jag bara visa ungefär hur tapeten kommer se ut i rummet..
denna e grön, vi har en med en typ av rödfärg i istället för grönt.. me ungefär såhär... ska ju tapetseras såhär.. ger ett större och längre intryck av hela rummet!


sådär ja! Nu kan ni ju knappast klaga över mitt bildlösa inlägg, hehehe=)

//Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0