Tack svenska folket!

Oj,oj,oj... tack tack tack svenska folket för att ni (ja jag var en av dom) som röstade fram Rolf-Göran Bengtsson till jerringpriset! och med den största marginalen genom tiderna! Fan han vann med dryga 44% och då är det 8 pers som delar på dessa %!! Det ÄR mäktigt, och stort!
Kul att ridsporten får komma fram i Sverige oxå.. rolf-göran vinner Em guld, han ligger just nu på 1:a plats i världscupen OCH är rankad 1:a i världen i hoppning! Ja ni fattar själva, HAN VAR VÄRD DETTA!!

och här är han tillsammans med hästen som han tog sitt EM guld på.. Ninja La Silla!

FANTASTISKT!!!!!!!!!!!



Nu till något annat, idag startade en ny termin.. jag går numera termin 5 (!!) i skolan! Japp.. 2 år ÄR avklarade, 1 år är kvar! har haft fysik föreläsningar idag (ja om MRI) det har vart mycket snack om protoner och resonans och atomer hit o dit.=) Tungt  men på ett sätt rätt intressant!

Nu till något helt (okej ganska) annat.. i fredags kontaktade jag akademiska sjukhuset i Uppsala för att begära ut mina journaler därifrån! Dom landade i postlådan IDAG, snacka om bra service, de var ju knappast så att jag M-Å-S-T-E ha dom nuuuu utan mer att jag ville ha ut dom;)
När man läst 4 hela terminer som rtgssk så lär man sig många latinska uttryck, du lär dig förstå mycket som står i journaler och dyl.. därför var ju detta SUPERINTRESSANT för mig!
Det stod först om när jag skrevs in, ni vet allmäntillstånd och puls typ.. det roliga var att det står att jag är "vid mycket gott mod, glad, positiv" haha, hur fan lyckades jag vara vid gott mod och må BRA efter dessa omständigheter;)
Hur som haver.. det roliga kommer till operationsdelen.. det står ju mycket utförligt hur dom gjorde.. "öppnade upp, skar bort muskulatur och hur dom försökte bända tillbaka vissa delar.." coolt och läsa!!
Det som inte var lika coolt och som jag själv inte förstått förrän NU ikväll är att operationen inte var 100% lyckad.. det lyckades inte reponera bäckenet fullt ut som de ville utan vissa delar är ej på sin "normala position" än idag.. inget jag känner av så mycket.. men det kan ju komma med barnafödande eller med stigande ålder såklart.. inget o grubbla över nu, men lite obehagligt ändå.. bara vetskapen om det..
Jag ska skriva upp några små stycken direkt från journalen någon dag, fantastiskt kul läsning även för den icke insatta för det är ändå skrivet på ett bra och ganska försvenskat språk;)

Nej nu ska jag strax hoppa i sängen, det är en skoldag imorn med, bara stiga upp före fan!

//Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0