den 1 augusti..

idag är det prick 3 veckor kvar till onsdagen den 1 augusti. Det är den dagen jag (som det ser ut) kommer få träffa det lilla liv som legat i magen i drygt 8 månader nu.. helt fantastiskt, och så otroligt lite det blev kvar helt plötsligt=)
 
I måndags var det dags för ett besök hos BM. Allt var så så fint, men hon sa att min mage var rätt proppfull nu! Mmm, det är verkligen hårt åt alla håll och kanter=) Kan ju bero mycket på att bebis inte sjunker ned i bäckenet som den ska.. vilket börjar kännas då andningenverkligen är pverkad av diafragman som tryckts upp rätt ordentligt!
Lite siffror v35 + 3
Blodtryck: 107/70 (det ökar sakta sakta lite!)
Järnvärdet: togs aldrig då det inte ens varit i närheten av risk under nån del av graviditeten! Jag är visst duktig på att få i mig järn (och de e ju skönt!)
Vikt: + 0.9kg (totalt 4.5kg)
Bebis hjärtslag: ca 140
Magmåttet: 33cm (1 cm på 2 veckor, följer den s.k "magkurvan" precis på linjen faktiskt!
 
Nästa möte hos Bm är om 2 veckor och som de ser ut blir de ju sista mötet.. känns lite tråkigt faktiskt, jag tycker verkligen de är trevligt! Fast nu väntar ju 3 ggr med föräldrautb med start imorn och de ska bli kul!
 
------
 
Igår tisdag var det då dags för besök hos Åke på spec mödra i Piteå! Jag fick själv läsa utlåtandet från röntgenläkarna och ja.. det låter verkligen som att jag borde ha mer ont än vad jag har;) Skönt de, för jag har verkligen inte så stora problem med mitt bäcken (tycker jag..) Sen kan man ju bli härdad och lära sig koppla bort smärtor och problem men ändå..
Snit blir de ju som sagt så jag fick träffa både barnmorskor, narkosläkare och överläkare för att gå igenom hela processen, fylla i papper om allt möjligt och så fick jag ju mitt datum: 1 augusti kl 06.45! Tidig morgon=)
 
Hos åke gjorde även ett UL i 3D!! Det var faktiskt superroligt och så fick man se att det faktiskt var en liten människa där nu.. inte en liten "groda" som tidigare=) Åke tyckte jag verkade ha en mycket glad liten bebis för den låg och smilade hela tiden och svalde fostervatten! Skönt oxå att se att jag hade bra med fostervatten inne i livmodern och att min moderkaka var mycket stor och fin! sånt vet man ju inte annars, utan får ju bara gissa att det är som de ska!
Tror fortfarande på en pojke, inte för att vi såg nått kön alls igår, men det e min känsla!
 
Efter mitt besök på Piteås sjukhus åkte jag och mamma för att kolla på soffor på MIO. En bäddsoffa till kontoret, och se på fan att vi hittade en direkt.. eller, jag hittade en jag gillade till ett bra pris, men då sa försäljraen att den tyvärr inte fanns inne.. levernastid ca 8 veckor..
däremot fanns en annan inne, men gillade inte färgen.. då sa försäljaren att det finns nog en till färg av denna modell i lagret om du vill följa med ut och kika!?
Sagt och gjort, och väl på lagret så fanns ju för tusan den soffa jag först hittat fast i en mörkare färg (den i lokalen var mörkgrå och denna svartmelerad) HA ännu snyggare. tog inte många sekunder att bestämma sig, så vi fick låna släp på MIO och sen körde vi hem soffan och så tillbaka med släpet! Blev ett par turer till Piteå men hem kom vi med en bäddsoffa som under em och kvällen ska ta och monteras ihop! MKT nöjd är jag iaf!
 
Idag är det onsdag, har haft "lite energi dag" hittills då en tur till stallet mellan 07.30 och 09.00 är de ända jag lyckats med.. sen har jag legat i sängen och halvslumrat fram till nu! Skönt och det behövs verkligen, har blivit 3 dagar på rad nu när jag inte hunnit vila middag och ja.. de låter konstigt men jag mår nästan illa av trötthet och värk i kroppen när middagsvilan blir lidande! Nu ska jag dock ta på mig lite stallkläder och så ska Linda komma och fota lilla bebisen i hagen! Sen blir det att montera en soffa och även kanske en spjälsäng om bara ena kortsidan behagar att komma!=)
 
//Emma
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0