Jag förstår vad folk menar med less..

Ja nu förstår jag alla som i slutet av graviditeten säger "ååå vad jag är less.."
Jag är egentligen inte less, tycker fortfarande de mesta flyter på så bra, men det som gör att man känner att man längtar tills de är över är denna begränsning som infinner sig i slutet.. Jag känner mig enbart klumpig och energilös.
Förut så orkade man med så mkt, och det var mysigt att ligga i sängen på kvällarna och känna lilla bebis sparka.
 
Det är fortfarande mysigt att ligga och känna bebis röra på sig därinne, och tycker väl inte magen är så mkt ivägen, men när du konstant har ont i ryggen, du vaknar ungefär 1 gång i timmen av att du har ont när du sover och så upp på toa minst 3-4 ggr under natten med en kropp som protesterar varje gång du rör för mycket på dig, då blir man lite less!
Även känslan av att aldrig vara hungrig.. matsmältningen går såå segt! Mitt bäcken har sagt upp sig och skulle nog helst vilja vandra vidare och så denna ständiga trötthet.. så jo, jag förstår dom som e less..
Jag ska inte klaga, det är inte länge kvar och det är ju verkligen först här i slutet som hela "korthuset rasade samman" men de e ju så de ska vara, och allt är ju egentligen bara i sin ordning!
Man får försöka leva på som vanligt ändå, det går rätt sakta och utföra sina sysslor men de fungerar och det är huvudsaken!!
 
 
Igår hade jag ett tjejgäng här som surrade och hade trevligt! Vi såg film (nobels testamente) som faktiskt var riktigt bra för att vara svensk! Så nu måste vi se nr 2 (är tydligen en serie) vid tillfälle!!
 
I fredags bjöd jag mamma, syrran, tommy och Nicklas på thailändska vårrullar och sen bananpannkakor på de! Var mkt uppskattat och roligt att fixa ihop lite middag som tar lite tid.. ffa när de är sååå gott!
 
Idag ska jag nog mest ta de lugnt faktiskt, lägga mig och vila en stund, kanske hinna med och tvätta två svängar och så stallet ett par vändor!
 
//Emma
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Karin

Det börjar vara nära nu!!! :) så spännande! Men kan tänka mig att man blir less på slutet.
Vad himla god din middag lät! Bananpannkakor :D Jag åt banana pancake till frukost på Koh Lanta när vi var i Thailand, det var bland det godaste jag ätit!

2012-07-15 @ 13:32:08
URL: http://tjofftjoff.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0