Äntligen lite sommarvärme!!

Ja äntligen kom det lite sol till lilla byn!! Både igår (tisdag) och idag har det varit mkt skönt ute, rätt lagom! Och imorn är det oxå bara stor sol på kartan här uppe!! Det tackar vi för!! Har äntligen kunnat börja göra nått på gården!
Igår skurade jag och gjorde rent hela altanen med trallrent, jag målade blomlådorna körsbärsfärgade, trimmade med trimmern runt hela huset och började sätta kantstenar runt en av rabatterna!! Ja herregud så flitigt de blev.. Av bara farten städade jag huset, tvättade och kastade ihop lite middag;) sov rätt hårt tis-ons:)

Idag har energin inte riktigt varit på samma nivå.. Har oljat in hela altanen så imorn borde den vara helt klar!! Sista varvet målat på blomlådorna oxå så de ska upp under fönstren imorn då!! Annars har jag faktiskt mest drällt utan mål på byn med min syrra och barnen! En mjukglass har jag hunnit avnjuta i värmen och lite inhandling av sommarblommor och små prydnader till rabatterna:) känns rätt skönt då kroppen nästan var väl slut igår kväll!!

Så imorn ska förhoppningsvis dessa projekt jag drog igång i tisdags bli färdiga, dvs altanen, blomlådorna och kantstenarna!!:)
Får se vad jag tar itu med sen.. Kanske klippa färdigt den där gräsmattan som bara är klippt 3/4;)
Nää nu ska jag åka till hästarna, se om Q blivit nå större sen igår;)

//Emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0